Naslovna Blog NutrIva DIJETE MOGU BITI OPASNE! 4 popularne dijete koje mogu naškoditi Vašem zdravlju

DIJETE MOGU BITI OPASNE! 4 popularne dijete koje mogu naškoditi Vašem zdravlju

PODELI

Čini Vam se da ste probali sve moguće predložene dijete. Slušali iskustva, čitali forume, trudili se, odricali, pa čak i gladovali. Međutim, nište nije urodilo plodom! Kilogrami su i dalje tu! Ili, pak, ako ste i uspeli da se rešite viška kilograma, vrlo brzo ste se sreli sa čuvenim jo-jo efektom i oni su se brzinom svetlosti vratili, pa čak i sa nekim novim kilogramom „gratis“! Da Vam se to dalje ne bi dešavalo, poslušajte savete nutricionistkinje koja izdvaja 4 dijete koje vam donose samo štetu.

SLIKA 2

  1. PROTEINSKA DIJETA

Proteinska ili Atkinsova dijeta spadaju među najpopularnije dijete. Njihovi autori veruju da se gojimo zato što jedemo mnogo ugljenih hidrata, pa su ih oni u svojim dijetama potpuno zabranili. Ova dva režima ishrane podrazumevaju neograničen unos mesa i potpuno izbacivanje testenina, voća i povrća.

Zašto su štetne?

Zbog nedostatka vitamina iz voća i povrća, tromost, umor, mučnina, depresija i nezdrava boja lica postaju svakodnevna pojava. Konzumiranje velike količine proteina, može da dovede i do metaboličkih poremećaja. Telo vremenom počinje da koristi masnoću kao zamenu za ugljene hidrate, a to u mnogome opterećuje jetru, srce i krvne sudove. Dejvid Gardner iz Centra za reproduktivnu medicinu iz Kolorada tvrdi da višak proteina u ishrani pojačava stvaranje amonijaka u organizmu, što veoma loše utiče na reproduktivne organe. Dakle, žene koje se drže proteinske dijete imaju za 20 odsto manje šanse da ostanu trudne!

SLIKA 3

  1. MONO DIJETE

Ovo je dijeta koja dozvoljava samo jednu namirnicu na nedeljnom nivou. Da, i to postoji! Ta namirnica se nađe na vašem jelovniku i za doručak, ručak, večeru, užinu… To su obično niskokalorične namirnice poput paradajza, grejpfruta, jogurta, lubenice… Uz ovakvu dijetu, za nedelju dana možete da smršate od 3 do 10 kilograma.

Zašto su štetne?

Uz ovako monoton režim ishrane doći će do velikog nedotatka hranjivih materija u organizmu, počeće da vam slabi imunološki sistem, kosti će postati krtije, dok će se rizik od anemije dvostruko povećati. Jedna od najopanijih dijeta koje se u svetu, nažalost, i danas sprovode.

SLIKA 4

  1. UN DIJETE

UN dijeta predviđa da se u nedelji hranite po danima koji se ciklično menjaju, dakle: svaki dan – drugačija hrana:

Proteinski dan, skrobni dan, ugljenohidratni dan, voćni dan. Potom opet ide proteinski i tako redom, bez promene redosleda dana.

Zašto su štetne?

Ova dijeta verovatno nema nikakve veze sa Ujedinjenim Nacijama, niti sa medicinskim gledištima oko regulisanja telesne težine. Svaka dijeta, pa tako i ova,  koja nije balansirana i mešovita, nije dobra jer stvara velike deficite mikronutrijenata, a o tome Vam dovoljno govori i činjenica da dijeta ima ograničeno vreme primene. Sa druge strane, jednom izgubljeni kilogrami se uvek mogu vratiti ukoliko imate energetski deficit u toku dužeg vremena i nemojte se zavaravati oko toga.

SLIKA 5

  1. EKSPRES DIJETE

Za ovakvim dijetama najčešće posežu oni koji žele na maksimalno brz način da dodju do rezultata. Da li je u pitanju planirana svečanost, odlazak na letovanje i težnja za lepom figurom u bikiniju, ili pak neka druga važna prilika, podvrgavanje ovakvim dijetama vrlo je često i danas. Ove dijete podrazumevaju, doslovno, gladovanje, ispošćavanje organizma uz, vrlo često, samo vodu i dve-tri vrste povrća i voća.

Zašto su štetne?

Ovakvo gladovanje dovodi do slabosti, glavobolje, mučnine i zatvora. Malo je verovatno da ćete biti srećni dok budete držali ovu dijetu, čak i ako uspete da stanete u svoju omiljenu haljinu. Zapamtite, što je kraća i restriktivnija dijeta, to je veći rizik od brzog vraćanja kilograma i pojave oboljenja različitih vrsta. Naš organizam pamti, a ukoliko ga izložimo gladovanju, svaki naredni put kada mu ponudimo obrok sa energetskom vrednošću koja je preporučena, on će iz straha od ponovnog gladovanja smeštati hranu u rezerve odakle bi pri ponovnom gladvanju crpeo energiju. To je ujedno objašnjenje i čuvenog jo-jo efekta. Rezerve su vaši bokovi, stomak, noge…

Razmislite pre nego što se odlučite za bilo kakav režim skidanja kilograma. Konsultujte se sa stručnim licem, jer je pravilno isplanirana, izbalansirana dijeta je od presudne važnosti kako za učinkovitost dijete, tako i za očuvanje vašeg zdravlja.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here