Naslovna Magazin Zdravlje 10 LAKIH VEŽBI KOJE MOŽETE DA URADITE NA POSLU

10 LAKIH VEŽBI KOJE MOŽETE DA URADITE NA POSLU

PODELI
Foto: nsuzivo

Mnogi u današnje vreme iako ne rade kancelarijski posao, dosta vremena provode sedeći za kompjuterom. Kao posledica dugotrajnog sedenja i nekretanja javljaju se bolovi u leđima, loša cirkulacija, trnjenje nogu i ruku, glavobolja.

Sa posla se obično vraćamo umorni i gladni, pa ne možemo čim dođemo da vežbamo, nego bismo najpre da se odmorimo i jedemo, a vežbanje kasnije uveče nije preporučljivo. Najveći neprijatelj vašem telu ste upravo vi sami jer, koliko god malo imali slobodnog vremena, svi možete odvojiti svakodnevno ili svaki drugi dan, po pola sata za rekreativno vežbanje ili bar za šetnju. Ako ni to ne stižete iskoristite pauzu na poslu i uradite par vežbi. Evo kako!

Na poslu neopaženi možete da uradite mnoge vežbe:
1) PRAVILNO SEDENJE
Najpre se postarajte da pravilno sedite. To znači da vaša leđa treba da su prava, ramena zabačena unazad, a vrh monitora treba da bude u visini vaših očiju. Obratite pažnju da zglobovi ne leže na tastaturi ili na podlozi za miš. Držite noge savijene u kolenima tako da vam kolena budu samo blago uzdignutija od vaših kukova.

2) DIZANJE
Ako čekate u redu za fotokopiranje, nemojte samo da stojite, nego se uspinjite na nožne prste. Ako niko ne gleda, uradite 30 ponavljanja – podignite pete i stojte na prstima, pa spustite i tako 30 puta. Ako vas neko posmatra, podignite se na prste i ostanite tako što duže možete.

3) TRBUŠNJACI
Dok kucate na kompjuteru, ispravite leđa i podižite kolena u vis, držite ih nekoliko sekundi, pa ih spustite i ponovite koliko god puta možete.

4) ISTEZANJE NOGU ISPOD STOLA
Dok sedite u kancelariji, radite istezanje nogu. Podižite donji deo nogu od poda dok ne ispravite noge u kolenu i dok ne osetite kontrakciju mišića. Ponavljajte koliko god puta možete.

5) PROMENITE SPRAT
Bar jednom u toku dana pokušajte da izađete jedan sprat pre nego što trebate, to će vam pomoći da steknete kondiciju i zategnete svoje telo. Hodajte polako tako što ćete preskočiti jedan i zakoračiti na svaki drugi stepenik. Oslonite se celim stopalom, pritisnite petu i osetićete kako vam se zatežu mišići na nogama i zadnjici. A kada silazite idite bržim tempom i gazite na svaki stepenik, jer se na taj način, pored nogu, zatežu i trbušni mišići. Svakih deset stepenika koje pređete peške sagoreće 4 kalorije.

6) PRODRMAJTE ZGLOBOVE RUKA
Oni su često zgrčeni posle više sati rada. Položite šake na sto sa dlanovima okrenutim ka stolu, a zatim ih okrenite za 180 stepeni. Ponovite vežbu 10 puta.
Ispružite i raširite prste ruke a zatim zgrčite prste u pesnicu. Vežbu ponovite 10 puta.

7) PROTEŽITE RUKE I GLAVU DOK SEDATE
Lagano nagnite glavu prema ramenu, pa je zadržite deset sekundi. Opustite ramena, kako biste bili fleksibilniji. Okrećite oba ramena najpre napred kružnim pokretima, a zatim prema nazad. Ponovite ovaj potez deset puta.

8) STO KAO TEG
Stavite ruke ispod stola, naslonite dlanove na njega odozdo i gurajte ga ka gore. Ili stavite dlanove odozdo i gurajte dole.

9) MIŠIĆI GLUTEUSA
Dok sedite u stolici, zatežite mišiće gluteusa. Dugo ih držite zategnute, pa onda opustite naglo. Ako neko sedi u blizini, duže držite mišiće zategnutim.

10) TAPKAJTE STOPALIMA
Brzo tapkanje stopalima ispod pisaćeg stola, ili na mestu gde sedite, ubrzaće cirkulaciju, podstaći srce da brže pumpa i podstaći sagorevanje kalorija. Ovo možete da radite po minut na svakih 45 minuta.

Bavite se svojim zdravljem i svojim telom. Barem jedan kratak period dana dozvolite sebi da budete samoživi i pomozite svom organizmu da izdrži i prevaziđe sve životne prepreke koje stavljate pred njega.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here