Naslovna Posao Autoputevi i brze saobraćajnice čiji je početak izgradnje najavljen za ovu godinu

Autoputevi i brze saobraćajnice čiji je početak izgradnje najavljen za ovu godinu

PODELI

U Srbiji do kraja godine predstoji realizacija više važnih infrastrukturnih projekata među kojima su sedam autoputeva i brzih saobraćajnica.

Očekuje se početak izgradnje Fruškogorskog koridora, ali i da bi do kraja godine, najkasnije početkom sledeće, trebalo da počne izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Donjeg Milanovca. Trenutno se radi autoput Kuzmin – Sremska Rača, Moravski koridor od Čačka preko Kruševca do Pojata, autoput Čačak-Požega, kao i autoput Ruma-Šabac-Loznica. Među radovima koji predstoje su još dva važna autoputa, a to su Zrenjanin-Beograd i šumadijski koridor “Karađorđe”, dok je u planu i gradnja deonice autoputa od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačka 107 km. 

Prvi “digitalni autoput” Moravski koridor za četiri godine bi trebalo da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridor 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometara, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa i na taj način snabde vozače svim informacijama značajnim za bezbednost na putu. Sve potrebne informacije vozači će dobijati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja, a duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet. Putem LED ekrana duž autoputa ili digitalnih radio uređaja u kolima, oni će tačno znati, između ostalog, kave su vremenske prilike, iam li zastoja, pešaka, bačenih predmeta, sudara vozila na autoputu. Za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkiralištima, promenjive saobraćajne signalizacije, baznih stanica mobilne telefonije u okviru samog autoputa, na primer, na odmorištima, parkiralištima, naplatnim rampama ili u blizini saobraćajnih petlji, planirana je telekomunikaciona kablovska kanalizacija duž autoputa, odnosno planiran je takozvani “digitalni koridor”. Prva deonica od Pojata do Kruševca trebalo bi da bude završena u toku 2022. godine. 

Za autoput Beograd-Zrenjanin 600 miliona evra “Blic” dalje piše da je o izgradnji autoputa od Beograda do Zrenjanina prvi put bilo reči u martu 2019. godine, kada je najavljeno da bi gradnja trebalo da počne za manje od godinu dana. U novembru 2019. Vlada Srbije formirala je Radnu grupu za izgradnju autoputa Beograd – Zrenjanin i Zrenjanin – Novi Sad, koju treba da realizuje kineska Šandong Hajspid Grupa. U januaru 2020. godine potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju autoputa Beograd (Borča) – Zrenjanin – Novi Sad, sa kineskom kompanijom. Dužina autoputa od petlje Borča do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra. 

Započeta gradnja U decembru je započet i projekat autoputa Ruma – Šabac i brza saobraćajnica Šabac – Loznica, ukupna dužine 77km. Gradnja autoputa Beograd – Sarajevo zvanično je počela krajem avgusta 2019. otvaranjem gradilišta na deonici Sremska Rača – Kuzmin dugačkoj oko 18 kilometara, čija je vrednost radova sa sve mostom preko Save 220 miliona evra. Rok za izgradnju je dve i po godine. Gradi se i deonica Preljina – Požega, na autoputu E-763, i brza saobraćajnica na deonici Iverak – Lajkovac, dugačka 18,3 km. 

U planu i Šumadijski koridor Autoput “Vožd Karađorđe”, takozvani Šumadijski koridor, biće ukupne dužine oko 220km. Ovaj projekat je u planu, a reč je o brzoj saobraćajnici sa po dve trake u oba smera, koja će povezati centralnu i istočnu Srbiju, i nosiće ime po vođi Prvog srpskog ustanka. Sa jedne strane će ići trasom Mladenovac – Orašac – Aranđelovac, sa druge Lazarevac – Aranđelovac gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru. Ova saobraćajnica će imati direktnu vezu sa Koridorom 10, odnosno autoputem Beograd – Niš, pošto će se sa njim ukrštati u zoni Markovca. Veza sa Koridorom 10 bi mogla biti ostvarena i u zoni Mladenovca, dok bi kod Lajkovca trebalo da se poveže i sa Koridorom 11, odnosno autoputem “Miloš Veliki”. 

Brze saobraćajnice Pored autoputeva, najavljeni su i projekti brzih saobraćajnica – Fruškogorski koridor (47,7 km), Bački Breg – Sombor – Kikinda – granica sa Rumunijom (175 km), Slepčević – Pavlovića most (15 km), Kragujevac – Mrčajevci (33 km), petlja Požarevac – Golubac (70 km), Golubac – Donji Milanovac – Brza Palanka i Kladovo – Negotin (146 km) i Paraćin – Zaječar – Negotin (140 km).

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here