Naslovna Srem Fruška gora Bušenje tunela ispod Iriškog venca počinje na proleće

Bušenje tunela ispod Iriškog venca počinje na proleće

PODELI
Foto: Val Thoermer/shutterstock.com

IRIG – Gradilište najdužeg tunela u Srbiji koji će prolaziti ispod Iriškog venca na Fruškogorskom koridoru tri dana pred Novu godinu puno je aktivnosti.

Obrisi ulaza u dve cevi tunela obeleženi su trakama, mada, kako kažu građevinci, sami ulazi će biti za koji metar niže od trenutne kote.

Početak probijanja tunela sa dve cevi od 3,5 i 3,6 kilometara koji će na južne padine Fruške gore izaći kod Iriga, nezvanično, očekuje se na proleće. Čekaju se, navodno, određeni ugovori o eksproprijaciji, a trenutno radnicima poteškoće stvaraju vremenski uslovi i posledični odroni zemljišta. Tako je pred budućim tunelom sada uglavnom blato i najlonske cerade koje bi trebalo da spreče odronjavanje zemlje.

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić početkom meseca naveo je da se pobija dva reda šipova koji su prečnika 1,5 metar, a idu do 25 metara u dubinu, za potrebe potpornog zida iznad budućih ulaza u tunel. On je dodao i da će izgradnja Koridora zavisiti i od brzine radova na budućem mostu preko Dunava kod Tekija od 1,8 kilometara.

Ako uhvatimo dinamiku na tunelu, ako uhvatimo dinamiku na mostu, ostatak trase će biti apsolutno u skladu sa dinamikom završetka ovog projekta – rekao je Antić.

Nedavno je šef projekta CRBC Milijan Milić za pojedine medije izjavio da nastoje da preduprede sve potencijalne teškoće, te da rade uz stroge mere zaštite prirode.

Imamo novoselski potok koji je potrebno regulisati čitavom njegovom družinom u zoni ulaznog portala. Takođe, imamo dosta prirodnih vodotokova koje je potrebno u ovoj zoni ulaznog portala primiti i bezbedno regulisati u same kanale – naveo je Milić.

Fruškogorski koridor biće brza saobraćajnica koja će od Kaća, preko Dunava i Petrovaradina, duž Paragova, ispod Fruške gore, spojiti Novi Sad sa Rumom i budućima auto-putem Ruma-Šabac i brzim putem Šabac – Loznica.

Sam Fruškogorski koridor dug je 47,7 kilometara imaće četiri trake, a tunelom i mostom povezaće Bačku i Srem sa zapadnom Srbijom.

Izgradnja Fruškogorskog koridora počela je prvog maja ove godine, upravo na početku druge od četiri deonice na koliko je izdeljena buduća saobraćajnica. Država je potpisala ugovor o izgradnji sa China Road and Bridge Construction (CRBC) vredan 606 mil EUR a prilikom otpočinjanja radova predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da je dobio uveravanja od izvođača da će Fruškogorski koridor biti gotov godinu dana pre roka, to jest u martu 2024. godine.

Mada trenutno gradilište izgleda poprilično apokaliptično, s obzirom na broj oborenih stabala i izgled pomenutog Novoselskog potoka, predsednik Srbije je 1. maja kazao i da je postignut dogovor sa CRBC-om da se za svako posečeno stablo posade dve sadnice.

Fruškogorski koridor, osim toga što će zaštiti Nacionalni park od teretnog i ostalog motornog saobraćaja, to bi trebalo da uradi i sa Novim Sadom. Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja bi onda Dunav prelazila na budućem mostu na Tekijama, a odatle bi kroz tunel izbijala na Alibegovac, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored “Pobede”, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.

Kod motela “Sunce” na Paragovu, pak, biće izgrađena veza sa obilaznicom oko Sremske Kamenice te planiranim mostom preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope.

Oko 48 kilometara Fruškogorskog koridora izdeljeno je na četiri deonice: prva deonica je petlja Autoput E-75 – Paragovo, druga je Paragovo – početak obilaznice oko Rume, deonica tri se odnosi na petlju Kać – Petrovaradin (petlja Autoput E-75), a četvrta podrazumeva početak obilaznice oko Rume, sve do petlje Ruma na autoputu E-70, gde će se nastaviti na auto-put / brzu saobrćajnicu Ruma–Šabac–Loznica, čija je izgradnja u toku.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here