Naslovna Dogadjaj Edukativna radionica i promocija ruralnog i ekoturizma

Edukativna radionica i promocija ruralnog i ekoturizma

PODELI
Foto: sirmiuminfo

Sremska Mitrovica – Edukativnu radionicu organizovala je Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica sa Gradskom upravom za obrazovanje, kulturu i sport i Agencijom za ruralni razvoj Grada Sremska Mitrovica na kojoj su prisustvovali predstavnici udruženja žena, proizvođači tradicionalnih poljoprivrednih prehrambenih i zanatskih proizvoda kao i seoska turistička domaćinstva.

Centar za istraživanja i studije turizma u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, Vlade Republike Srbije u periodu od maja do decembra meseca 2019. godine realizuje projekat pod nazivom “Edukacija aktera na principima EIAT platforme i promocija ruralnog i ekoturizma”.

Cilj projekta je podizanje konkurentnosti destinacije Sandžaka i Fruške gore u domenu ruralnog i ekoturizma kojem će se pridružiti oko 250 ključnih aktera iz turističke industrije iz ove dve opštine, među kojima su predstavnici javnog (nadležna resorna ministrastva, pokrajinski sekretarijati, nadležna lokalna uprava) i privatnog sektor (hotelijeri, ponuđači smeštaja, proizvođači suvenira, organske hrane, domaće i nacionalne privatne kompanije, turističke agencije itd) akademski sektor i organizacije civilnog društva.

Tokom projekta se realizuju edukacije aktera kroz organizaciju 6 edukativnih radionica na dve teritorije tokom septembra i oktobra meseca u cilju podizanja konkurentnosti destinacije Sandžak i Fruška gora u domenu ruralnog i ekoturizma, unapređenju znanja i veština ključnih aktera, kao i stvaranju uslova za prekograničnu saradnju.

Svetlana Sabo direktor Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica rekla je o projektu: „Danas se u zgradi Gradske uprave održava jedan od sastanaka kao deo projekta Centra za istraživanja i studije turizma uz podršku Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija. U okviru tog projekta održava ce 6 predavanja za područje Fruške gore i Sandžaka, jedno od predavanja u okviru područja Fruške gore održano je u Sremskoj Mitrovici upravo danas. Cilj ovih predavanja je podizanja konkurentnosti destinacija. Ono što Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica podržava to je svakako, svaki vid edukacije, usvajanja znanja i veština aktera turizma koji samim tim jačaju svoju ponudu, jačaju i turistički značaj destinacije. Pozvali smo na seminar aktere iz javnog i privatnog sektora, kao i civilnog društva, kolege iz turističkih organizacija Srema, turističkih agencija oni koji vode smeštaj, domaće radinosti, oni koji se bave izradom suvenira, te svakako svojim radom doprinose razvoju turizma našeg grada. Zahvalni smo za svaku inicijativu ovog tipa zato što ne samo da proširuje vidike i jača njihov rad i entutizijazam, nego doprinosi nastavku i kvalitetu njihovog rada. Nakon završenih svih predavanja očekujemo i završnu konferenciju koja će se održati na Andrevlju 13. novembra, gde će se sresti upravo svi akteri osam opština Fruške gore i šest opština Sandžaka, akcenat je na razvoju ruralnog i eko-turizma. Akcenat na tim radionicama je razvoj turističkog proizvoda, brendiranje i uopšte finansiranje marketinškim postupcima koji mogu da pospeše proizvod.”

Učesnici su imali priliku da čuju dva predavača i to eksperte, od kojih se jedan isključivo bazirao samo na razvoj seoskog turizma ali isto tako i na zakonske okvire edukacije. Drugi se bavi marketingom što je danas izuzetno važno i dao je primer kako može da se pospeši rad preko društvenih mreža, kroz internet, potom i brendiranje proizvoda.

Vladimir Ivanović je osnivač Seoskog turizma Srbije i portala Selo.rs koji od 2002. godine čini bazu podataka seoskih turističkih domaćinstava u Srbiji. Seoski turizam Srbije je dobitnik najvećeg državnog priznanja u turizmu Turistički cvet, a Selo.rs dobitnik više priznanja za posećenost i kvalitet.
Član je Skupštine Evropske federacije za seoski turizam EUROGITES i direktor Turističke organizacije opštine Ljig.

„Za sve u turizmu Srema, turističke organizacije i javni sektor, pre svega za one koji se bave iznajmljivanjem smeštaja u seoskom turizmu i u domaćoj radinosti dakle u privatnom smeštaju, govorimo o zakonskim propisima ali i o nekim marketinškim alatima, kako što pre, što lakše, jeftinije doći do što više gostiju, kako da što lakše i što pre zarade. Srem kao i mnogi regioni u Srbiji ima mnogo više potencijala i resursa nego što ima turističkih proizvoda, mnogo je lakše napraviti turistićki proizvod kad se imaju turistički potencijali nego ih stvarati. Imate bogom dane turističke atrakcije ovde, od istorijskih, kulturnih treba ih samo upakovati u turistički proizvod, a proizvod mora imati nekakvu dimenziju i pre svega cenu. Ako imamo cenu možemo da prodamo gostu koji bi rado da kupi, tržišta su ogromna, treba samo razmišljati u tom pravcu kome se obraćamo, za koga spremamo proizvod i naravno spremiti taj proizvod i postaviti na tržište. Poslednjih 15 godina ceo turizam je na internetu, već se podrazumeva da svako ko ima turistički smeštaj, seosko turističko domaćinstvo ili apartmane u gradovima ili u turističkim mestima moramo na internet. Pošto konkurencija nije mala, treba se istaknuti i danas baš govorimo o alatima kako se u moru apartmana ili smeštaja izdvojiti na određenoj destinaciji. Predavanje su vrlo interesantna za slušaoce i posle ovih predavanja mnogi se javljaju da su unapredili svoje poslovanje odnosno da imaju više gostiju. Alati nisu ni skupi, ni komplikovani, puno toga se može besplatno uraditi ali valja naučiti nekakva pravila, iz dosadašnjih iskustva znamo šta gosti očekuju, šta nikako ne vole, čime nisu zadovoljni itd., koje stvari treba izbegavati tako da pored besplatne promocije moguće je i plaćena promocija na internetu i društvenim mrežama i onda govorim o tome kako platiti, kako sa što manje seredstava doći do većeg učinka, odnosno do što više gostiju,” rekao je Vladimir Ivanović.

Teme na današnjoj radionici bile su:
– Kako početi i opremiti domaćinstvo za smeštaj i ishranu turista;
– Koristi od prodaje sopstvenih domaćih proizvoda;
– Sprovođenje postupka kategorizacije smeštaja u domaćoj radinosti;
– Šta je proizvod ekoturizma;
– Zakonski propisi iz ove oblasti;
– Izvori finansiranja projekata u turizmu;
– Koncept poslovanja ruralnog i ekoturizma.
– Uloga i značaj internet marketinga u sektoru usluga izdavanja smeštaja;
– Društvene mreže – kanali prodaje i komunikacije.

Drugi predavač bio je Miloš Gajić koji radi na pozciji internet marketing menadžera kao deo organizacije Seoski turizam Srbije odnosno sajta Selo.rs. Kreirao je više različitih viralnih kampanja na društvenim mrežama od kojih pojedine dostižu do preko 2.000.000 ljudi. Najveću popularnost zadobili su facebook i instagram profili ovog sajta. Optimizacijom sajta za internet pretaživače Miloš je višestruko podigao posetu portala www.selo.rs koji godišnje dobija i do milion poseta i preko koga se ostvari najveći broj upita i rezervacija u domaćem turizmu Srbije. Dodatna promocija uključuje email marketing kao i plaćene kampanje na servisima kao što je Google AdWords. Kao rezultat svih aktivnosti višestruko je povećan broj dolazaka i noćenja u velikom broju destinacija u Srbiji.

Nakon sprovedenih radionica na kraju projekta, tačnije u novembru mesecu organizovaće završnu konferenciju sa ciljem predstavljanja inicijative u domenu ruralnog turizma i ekoturizma na teritoriji Fruške gore i Sandžaka, sa posebnim akcentom na razvoj turističkih proizvoda, marketinške aktivnosti, brendiranje i primenu standarda. Događaj će okupiti sve aktere turističke industrije iz 8 opština sa teritorije Fruške gore (Petrovaradin, Sremski Karlovci, Beočin, Bačka Palanka, Šid, Sremska Mitrovica, Irig i Inđija) i sa 6 opština sa teritorije Sandžaka (Novi Pazar, Sjenica, Tutin, Prijepolje, Nova Varoš, Priboj) koji su prošli edukaciju. Pored učesnika edukacije poziv na konferenciju biće upućen svim partnerima iz turističke industrije u Srbiji i regiona, partnerima iz međunarodnih organizacija, diplomatskih zajednica, itd.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here