Kada je pre više od 12 godina, predstavljen model CC, Volkswagen je krenuo stopama konkurencije i klase vozila koju je oformio Mercedes-Benz sa svojim modelom CLS, a reč je o limuzinama sa siluetom coupe vozila.
Dizajn spoljašnjosti intrigira…
Iako smo navikli na visoki nivo konzervativizma prilikom povlačenja linija dizajnerskog odeljenja u Volkswagen-u, ovaj put smo bili, priznajemo, iznenađeni kada je predstavljen Arteon. Prednja maska je ponudila nešto novo i osvežavajuće privukavši pažnju i onih manje zainteresovanih za ovaj brend. Svetlosne grupe opremljene savremenom LED tehnologijom integrisane su u masivnu masku automobila čineći to tako da se poklopac motora nadvije nad njima. Linija krova je u opadajućem maniru pa se time ocrtava karakter coupe-limuzine. Zadnji kraj vozila je, ipak, ostao uobičajenog “folksvagenovskog” izgleda što mu daje notu ozbiljnosti i opravdava njegovu pripadnost biznis klasi vozila.
Passat B8 ispod ambalaže…
Iako su se značajno potrudili oko spoljašnjeg izgleda ovog robusnog Volkswagena, ne možemo a da ne zamerimo to što se u unutrašnjosti Arteon gotovo ne razlikuje od Passat-a. To nužno ne mora biti mana, ali smo svakako očekivali da se neće ponoviti istorija modela sa oznakom CC koji je pratio standarde modela B6 i B7. Naravno, unutrašnjost je kvalitetna i ne manjka ni tehnologije ni komfora. Sedišta su dobro profilisana i drže vozača i suvozača stabilnim. Na zadnjoj klupi ima zadivljujuće dovoljno mesta za 2 odrasla putnika i jedno dete. Zbog opadajuće linije krova ni ovaj put boljka ove klase vozila nije izlečena… Ipak, za lepotu treba nešto i žrtvovati. Na nas poseban utisak ostavlja R line oprema u kojoj dolazi stilizovani, sportski, troktaki volan sa elegantnim prisustvom aluminijuma. U pomenutoj opremi sedišta su još bolje profilisana i presvučena su kožom pa je i osećaj podignut na jedan premium nivo s upečatljivim R bedževima utisnutim u sedišta.
Performanse iz proverenih agregata
Ono zbog čega sve opraštamo Volkswagenu je zasigurno bogata i kvalitetna ponuda motora. Najpopularniji je, svakako, 2.0 TDI motor koji uz pomoć turbo punjača oslobađa 150,190 i 239 ks što je zaista ponuda prilagođena svim ukusima i namerama u vožnji. Za one koji očekuju tiši rad i manju emisiju štetnih gasova tu su benzinci sa oznakom TSI i turbo punjačem. Dostupni su u zapreminama 1.5 i 2.0 sa rasponom snage od 150, 190 i 280ks. Pored manuelnog menjača tu je i DSG automatik koji vožnju čini još komfornijom.
Za svakog nudi nešto…
Krajnji utisak o ovoj krstarici je pozitivan i možemo reći da će zadovoljstvo u vožnji pronaći različite generacije kupaca i različite preferencije. Arteon nudi umerenu potrošnju i pristojne performanse, ali i sportske performanse uz dinamičnu vožnju za one koji to preferiraju. Atraktivna pojava je zagarantovana.