Naslovna Magazin Zdravlje ISTRAŽILI SMO ZA VAS: Dobre strane kokosa

ISTRAŽILI SMO ZA VAS: Dobre strane kokosa

PODELI

Kokos, kao izuzetno hranljiva namirnica čini najveći deo ishrane u pojedinim ostrvskim zemljama koje karakteriše dugovečnost i najmanji procenat obolelih od kardiovaskularnih bolesti.

Duga lista zdravstvenih benefita kokosa koja se generacijama prenosi sa kolena na koleno danas je najvećim delom prihvaćena od strane moderene nauke.

Epidemiološke studije pokazale su da polinezijski narodi koji konzumiraju puno kokosa imaju manji nivo holesterola u krvi nego Evropljani i stanovnici polinezijskih ostrva koji konzumiraju prozapadnjačku hranu. Jedna od glavnih studija izvedena je sa stanovnicima udaljenih pacifičkih ostrva, koja su relativno izolovana od zapadnih uticaja i kao takva zadržala svoju tradicionalnu ishranu.

Kokos su konzumirali u svakom obroku, u različitim oblicima uključujući ručak, u sklopu doručka, kao užinu, ili između obroka. Količina kokosovog ulja koje su konzumirali svakog dana u ishrani bila je i preko 100 grama (pola šolje). Istraživači su utvrdili da nije bilo tragova srčanih oboljenja, dijabetesa, raka, hipotireoidizma ili drugih zdravstvenih problema uobičajenih u Zapadnom društvu, a u proučavanju je učestvovalo ukupno 1816 pojedinaca, čija se starost kretala sve do 96 godina. Svi stanovnici, uključujući i najstarije, imali su nizak krvni pritisak. Ukupni holesterol i LDL holesterol bio je 10 do 30 procenata niži u poređenju sa Šveđanima, koji konzumiraju manje zasićenih masnoća a više mononezasićenih i polinezasićenih masti za koje se kaže da su “zdrave za srce”.

Kokos je bogat vlaknima i predstavlja odličan izvor vitamina i minerala, do te mere da je kokosova palma okarakterisana kao drvo života. Izvrstan je izvor mangana gde jedan kokos sadrži 60% potrebne dnevne doze mangana, gvožđa 11% dnevno potrebnih količina, 9% fosfora i 8% kalijuma, a pored toga sadži dosta cinka, kalcijuma i magnezijuma.

Dokazano je da kokosovo ulje sadrži i fitosterole, koji su zaslužni za antizapaljensko i regenerativno svojstvo, te ga stanovnici tropskih područja koriste za isceljivanje problema sa kožom, počev od rana i opekotina od sunca, dok oni iz kontinentalnih delova za ublažavanje bora i elastičnost kože, kao i za lečenje apscesa, čireva, akni, ekcema, psorijaze, dermatitisa.

Kokos u svim svojim oblicima – kao mleko, voda, ulje ili  u sirovom stanju, pokazuje značajan efekat u prevenciji i lečenju niza oboljenja, među kojima i astmu, bronhitis, grip, upalu desni, bol u grlu, slabost, neuhranjenost, žuticu, ulcerozni kolitis, Kronovu bolest, zatvor, mučninu, kamen u bubregu, gonoreju, neredovne i bolne menstruacije, infekcije izazvane kandidom… Dokazano je da kokos ima i antikancerogena svojstva koja naročito pomažu u borbi protiv raka debelog creva i raka dojke.

Kokosovo ulje takođe pomaže radu štitne žlezde, pa se koristi za regulaciju prekomerne težine (iako je kalorično), jer predstavlja brzi izvor energije koji podstiče metabolizam i kontroliše osećaj gladi, a uz to poboljšava apsorpciju hranljivih materija i poboljšava varenje. Još jedna značajna karakteristika za one koji vežbaju – kokosova voda polako postaje novi sportski napitak! Izotoničnog je sastava kao i krv, sadrži malo ugljenih hidrata i masti, a nema holesterola, zdravija je od narandžinog soka te je kao napitak pogodan za posle treninga.

Devičansko kokosovo ulje je definitivno jedno od najboljih u borbi protiv slobodnih radikala, jer je nerafinisano i ispunjeno osnovnim antioksidantnim komponentama i kao takvo jedno je od najboljih ulja za kuvanje i prženje, jer zbog svoje molekulske strukture zadržava sve hranljive materije.

Na osnovu sprovedenih studija, konzumiranje kokosa do sada nema štetanih efekata, a po svim pokazateljima, štiti od raznih oboljenja čak do duboke starosti. Moderno vreme nam pruža mogućnosti da svoju dnevnu ishranu upotpunimo kokosom u raznim oblicima. Sve je vrlo dostupno, pristupačno i raznovrsno.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here