Naslovna Kultura Jedan od prvih ukrasa Novog Sada kao Evropske prestonice kulture: Nesvakidašnji performans...

Jedan od prvih ukrasa Novog Sada kao Evropske prestonice kulture: Nesvakidašnji performans u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine

PODELI
Foto: 24sedam.rs

Izložba EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES tumači nasleđe i budućnost evropskog čoveka kroz vizuru 14 umetnika iz Evrope, među kojima su i oni iz Srbije i regiona.

U petak, 26. novembra u u Muzeju savremene umetnosti, performansom „Monument: No one ist lost“ umetnice Ivane Ivković otvorena je izložba EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES institucije za internacionalne odnose u kulturi iz Nemačke – Ifa (Institut für Auslandsbeziehungen).

Na svečanom otvaranju prisutnima su se obratili Branislava Sekulić, direktorka Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, Frank Bauman, direktor Goethe-Instituta u Srbiji i Sanja Kojić Mladenov, kustoskinja izložbe.

Branislava Sekulić, direktorka Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, u svom obraćanju je istakla:

Ova izložba će biti otvorena do 27. februara 2022. godine i jedna je od prvih u zvaničnog programu Evropske prestonice kulture 2022. godine. Predstavlja put u drugačiju perspektivu. Prozor u nove mogućnosti. Tumači nasleđe i budućnost evropskog čoveka kroz vizuru 14 umetnika iz Evrope, među kojima su i oni iz Srbije i regiona.

Takođe je navela da se prezentuje u Novom Sadu kao rezultat saradnje Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, Instituta za nemačke internacionalne odnose u kulturi Ifa i Goethe-Instituta u Srbiji.

Izložbu je otvorio performans Ivane Ivković „Monument: No one ist lost“, nastavak multimedijalnog istraživanja umetnice započetog pre nekoliko godina, u kojem stvara performativne tableau vivant situacije (žive slike), u specifičnim kontekstima i mestima.

Pitanja identiteta i rodnih stereotipa zauzimaju značajno mesto u delu Ivane Ivković pri čemu ona koristi polunago telo kao performativni instrument ili medijum specifične osetljivosti i senzualnosti.

Njena dela su uvek bila usredsređena na iskustva gledalaca, odnosno na njihovu emocionalnu i psihološku percepciju ambijenata i događaja.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here