Naslovna Magazin Zdravlje Kako naći motivaciju za vežbanje?

Kako naći motivaciju za vežbanje?

PODELI

Da li vam je potrebna motivacija za vežbanje? Da li smatrate da je krajnje veme da više ne odustajete? Na pravom ste mestu, jer vam nudimo trikove uz koje ćete zavoleti vežbanje i ono će vam postati lako!

Motivacija može brzo da nestane. Nju moramo da negujemo kako bismo održali naviku i ispunili cilj. Što se tiče vežbanja, važno je da ono bude redovno, ali kako?

Da bismo uspeli da održimo fokus, potrebna nam je jaka volja, a vežbanje baš ume da bude naporno. Svesni smo mi svega, da našem telu znači, da je dobro za zdravlje, da nam pomaže da smršamo, ali nam je često teško da se odvojimo od omiljene serije, ustanemo iz kreveta i nateramo sebe na naporan trening.

Početak je najteži, posebno ako smo već nekoliko puta odustali od same pomisli da treniramo. Dosta je bilo izgovora, hajde da vidimo u čemu je tajna redovnog vežbanja, zašto nam je potrebno i kako da nađemo motivaciju?

Postavite jasne ciljeve

Pre nego što se upustimo u avanturu ozbiljnog menjanja navika, važno je da zacrtamo jasne ciljeve. Možemo čak i da ih nacrtamo, kako bi nam bilo jasno šta to zapravo treba postići.
Kada imamo nerealne ciljeve, češće se desi da odustanemo jer oni ne dolaze preko noći i treba nam vremena da bismo videli pomak. Vrlo je važno da ne očekujemo previše, da se ne bismo razočarali. Za početak, definišite šta vežbanje za vas znači.

Da li želite da smršate ili da se zategnete? Da li želite da vežbate da biste postigli bolji izgled ili bolje zdravlje? Koliko je vežbanje bitno u vašem životu i šta ono za vas predstavlja?

Odgovorite iskreno i jasno na ova pitanja i zapišite sebi odgovore na mesta gde ćete ih često pročitati.

Mnogi ljudi koji su željni promena motivaciju nađu u sebi i u onome što žele da postanu. Nekada su promene neophodne, kako biste se vi osećali i bili zadovoljni sobom. Krajnji cilj i jeste da vi budete zadovoljni sobom, u svakom aspektu.
Kada postavite jasne ciljeve, neka vam uvek budu ispred nosa, da ih ne zaboravite. Pa čak i onda kada vam nije najbolji dan za vežbanje, mali podsetnik će promeniti stvari.
Bez izgovora

Izgovori su nam glavni neprijatelji za napredak. Bez ustezanja, mi ljudi previše stvari pravdamo izgovorimo. Setite se samo kada neko drugi to radi, sigurno na to prevrnete očima. Da li vi to treba da radite sami sebi?

Ako stalno izmišljate nove razloge i pravdate se sebi zbog čega danas niste u stanju da vežbate, onda izgleda da to dovoljno ne želite. Kada vidite da imate problem sa tim, uvek se vratite na prvu i ključnu stvar, a to su ključni ciljevi zbog kojih ste počeli.

Kada prestane faza izgovara, onda nastupa trening, koji ne treba da vam bude bauk, već navika u kojoj ćete uživati. Morate priznati da imate previše izgovora u odnosu na tih sat vremena vežbanja.

Vežbanje ima mnogo prednosti, i te prednosti nikako ne mogu da se zanemare ili da se zamene sa nečim drugim. Imaćete mnogo koristi ako počnete da vežbate već danas!

Bez obzira koliko imate godina, kilograma i volje, ako niste do sada, važno je da krenete u uzbudljivu avanturu koja će vam promeniti život. Ovo je velika stvar i nikako ne smete da lako ispustite iz vida mogućnost da uz vežbanje možete biti zdraviji, snažniji, lepši.

Vežbanje može da spreči nastanak novih kilograma, a može i da smanji vaše kilograme, ukoliko mislite da vam je upravo to potrebno. Ako želite da smršate, uz zdravu ishranu i redovnu fizičku aktivnost, vi ćete lako i brzo doći do željenih rezultata.

Kada je zdravlje u pitanju, redovno vežbanje podstiče telo da brže radi i da izbaci štetne materije iz organizma. Krvotok funkcioniše normalno i smanjuje se rizik od kardiovaskularnih bolesti. Fizička aktivnost može da pomogne u prevenciji i kontroli mnogih zdravstvenih problema, uključujući i određene vrste karcinoma, moždani udar, depresiju. Da biste sebe zaštitili i da bi vaše zdravlje bilo uravnoteženo, vežbanje je obavezno.

Kada je reč o stresu, vežbanje će vam biti izduvni ventil. Bićete opušteniji, manje napeti, razmišljaćete trezvenije i lakše ćete obavljati svakodnevne stvari jer ćete imati više snage.
Svi ovi razlozi imaju dobrobiti koje vam mogu transformisati život na bolje. Nema izgovora.

Nađite trening koji volite

Ako ne volite da trenirate i čini vam se da je previše teško, zastanite.
Veoma je važno da nađete trening koji vam baš odgovara i koji je prilagođen vama. Vežbanje ne mora da bude mučno, da bi bilo efektno. Razmislite šta vas najviše pokreće? Da li se osećate prijatno u teretani ili ste više za neki sport?

Da li je fitnes za vas za vas ili možda neki ples? Da li volite da sami radite vežbe ili vam je zabavnije kada ima više ljudi na treningu? Vi znate najbolje šta vam leži i po tome treba izabrati idealnu fizičku aktivnost koja će dati rezultate,

Vi trening možete raditi i kod kuće. Youtube je pun klipova koji će vam zameniti ličnog trenera i svakog dana, sasvim besplatno, vi možete raditi drugačiji trening. Pa zar to nije odlično?

Ako više volite da trenirate sa ljudima, a ne sami, možete i da pozovete prijatelja ili partnera, “u pomoć”. Ako je pored vas neko ko vas inače motiviše, nema šanse da ne odete na trening. Nađite način i uspećete da dođete do cilja. Polako, ne žurite nigde. Trudite se da kad radite vežbe, da tih sat vremena budete maksimalno fokusirani i da date sve od sebe. Svideće vam se kako ste uspeli da budete jači od sebe.

Napravite okruženje kakvo vam odgovara, jer je najbitnije da vi u treningu istinski uživate, a ne da mučite, da radite vežbe samo da biste ih uradili. Trčite, budite u prirodi, šetajte, radite sve ono što vam ne čini veliku obavezu i sve ono što vas ne pritiska. Kada osetite pritisak, vi počinjete da se borite i da se odupirete. Čak i u toj situaciji, vratite se na početak i pogledajte zbog čega ste krenuli sa vežbanjem.
Takmičite se

I kada nije sport u pitanju, takmičenje postoji. Najbolje je da se takmičite sami sa sobom. Trudite se da budete usmereniji svaki put, da date više, da pravilno radite vežbe i da na kraju treninga budete ponosni na ono što ste uradili.

U tome je i tajna. Ako se vama svidi kako se osećate na kraju treninga, vratićete se tome ponovo, jer ste se osetili dobro. Vremenom nećete toliko voditi računa koliko je teško, jer će vam biti sve lakše i lakše. Imaćete mnogo više energije i osećaćete se bolje, imaćete više samopouzdanja i taj osećaj će vas kupiti da ponovite istu stvar.
Najvažnija je ona slika koju vi vidite u ogledalu i ona o kojoj maštate. Vi znate da želite da izgledate bolje, i znate da taj put nije nimalo lak, ali svaki korak na tom putu je itekako vredan i veliki za vas.
Slušajte svoje telo

Kada krenete sa vežbanjem, telo će vas boleti i imaćete upalu. Koliko će ona trajati zavisi samo od toga koliko ste izbegavali da vežbate. Ove upale ne deluju na svakog isto. Nekog motiviše da ih već sutra “razbije”, a nekog da pomisle da više ne odu na trening.

Bol je sasvim normalna pojava u trenutku započinjanja vežbanja i na to treba biti spreman,ipak nije to ništa neizdrživo. Važno je da u početku ne preterujete i da mislite da možete više nego što zaista možete, već da slušate svoje telo i da ispitujete granice.

Kada vežbate, vaše telo se prilagođava drugačijem načinu životu. Poručuje vam svakodnevno šta mu od hrane smeta, koliko mu je vode potrebno, kada mu se spava. Sve ovo treba da ispoštujete kako bi se telo naviklo na vežbanje i kako bi lakše prihvatilo trenutnu situaciju.

Bilo bi idealno da počnete da jedete zdravu hranu i da smanjite unos nezdravih grickalica, gaziranih skova i brze hrane. Ako je vaš cilj mršavljenje, vi ćete uz vežbe i zdravu hranu, smršati brže nego što očekujete.

Fizička aktivnost i vežbanje su najbolji način da učinite sebe da se osećate bolje, da imate zdravstvene benefite i da se pritom dobro zabavite i napunite pozitivnom energijom. Ako imate neke posebne ciljeve, kao što su gubitak velikog broja kilograma, onda treba da vežbate više od pola sata i treba da imate treninge koji su predviđene za to. Ako nemate takve ciljeve, i trčanje ili šetnja po parku može za vas da bude blagotvorna.

Ako imate hronične zdravstvene problem, ili ste skoro imali operaciju, najbolje bi bilo da se posavetujete sa svojim lekarom i vidite šta bi vam najviše od fizičkih aktivnosti odgovaralo.
Rezultati ne dolaze preko noći

Da budemo iskreni, vi niste nezadovoljni od juče. Vaše zdravlje nije ugroženo od juče. Ništa se magično ne može promeniti preko noći i to ne treba da vas obeshrabri, već da vas motiviše da nastavite dalje, da nastavite bolje.
Verujte, postoje ljudi koji nisu u idealnoj snazi, nemaju ni malo godina, a ni zdravlje im nije idealno, a hoće da vežbaju, hoće da srede svoj organizam i telo. Vežbanje će pomoći organizmu da se dovede u red. Uz zdrav život, mnoge bolesti imaju leka. Uz redovnu fizičku aktivnost, i za proširene vene ima leka, i za stres, i za razna oboljenja.

Za sve je potrebno vreme, pa tako i za vaš uspeh. Ne zaboravite da zabeležite svaki svoj uspeh. Pišite u jednoj svesci i uvek kada primetite poboljšanje, zabeležite ga. Neka to bude i jedan kilogram, ili jedan važan kompliment, ispišite. Šta god smatrate uspehom i motivacijom, neka vam bude tu, da pogledate, da zapamtite.

Verujte u sebe, verujte u svaki korak. Mi verujemo u vas i znamo da posle ovog teksta više nećete odustajati od vežbanja

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here