Do pandemije u Srbiji je beležen rast u turizmu, prvenstveno zbog porasta stranih gostiju. Razmere negativnih posledica na turizam teško je predvideti. Ipak, očigledno je da su mali preduzetnici u turizmu, posebno u ruralnim oblastima, najpogođeniji. Iz tog razloga Centar za istraživanje i studije turizma za njih je organizovao projekat „Jačanje kapaciteta mladih i žena preduzetnica u turizmu u perodu posle kovida“, a sve kako bi izgradile veštine u postkriznom upravljanju i brendiranju. Neke od tih veština pomogle su pojedinim turističkim objektima da opstanu.
Restorani i smeštajni objekti Lugarnica na Fruškoj gori, iako pogođeni krizom uspeli su da je prebrode bez otpuštanja zaposlenih. Kažu da je za to zaslužan višedecenijski imidž u ugostitetljstvu, ali i domaćinsko upravljanje.
Ljiljana Jovanović Duduković, Fruškogorska Lugarnica kaže:
„Bili smo na zdravim nogama…dosta toga smo osetili, ali borbom opstali i dalje opstajemo ne znam ni sama kako“.
S druge strane, vlasnica Banstolke, seosko turističkog domaćinstva, koje je ranije bilo orijentisano na grupne posete posebno inostranih grupa, ne radi. Opstali su zahvaljujući proizvodima koje su ranije stvorili.
Mirjana Hemun, Seosko turističko domaćinstvo Banstolka kaže:
„Pošto turizam meni nije jedini izvor bavim se i voćarstvom i brendom Skočko fruškogorski“.
U Centru za istraživanje turizma kažu da je žensko preduzetništvo jedno od ključnih za razvoj turističke destinacije. A kako opstati saznale su i u okviru projekta Jačanje kapaciteta mladih i žena preduzetnica u turizmu u periodu posle kovida
Milan Ćulić, Centar za za istraživanja i studije turizma napominje:
„Jedini način da budu udružene i kreiraju zajednički brend kroz kreiranje brenda i u saradnji sa lokalnom organizacijom one kreiraju jedinstveno iskustvo, proizvod i ponudu“.
U turizmu kao preduzetnice pojavljuje se sve više mladih žena koje u Centru vide jednu od važnih osnova za dalji ekonomski razvoj.