Naslovna Posao KINEZI ISPOD FRUŠKE GORE GRADE NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI: Uskoro nam stiže...

KINEZI ISPOD FRUŠKE GORE GRADE NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI: Uskoro nam stiže i važan koridor Ruma-Novi Sad

PODELI
Foto:SD ilustracija - YoutubePrintscreen/Petar Dragić

Radovi na Fruškogorskom koridoru od Novog Sada do Rume počeće iduće godine i biće vredni 606 miliona evra.

Dužina budućeg koridora je 47,7 kilometara, a spojiće Koridor 10 i Koridor 4. Zanimljivo je da će se na njemu naći i tunel “Iriški venac” dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji. Izgradnjom nove brze saobraćajnice, Novosađanima će Aerodrom “Nikola Tesla” biti dostupan za manje od pola sata.

Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica sa Bosnom i Hercegovinom. Koridor će povezati i tri opštine – Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prelaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig. Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara, od Iriga do Paragova i još jedan most preko Dunava u dužini od 1,8 kilometara.Kamioni kroz tunel

Ova saobraćajnica ima za cilj da izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka “Fruška gora” kroz tunel “Iriški venac”.

Komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 miliona evra, usvojen je na sednici Vlade Srbije, a u Ministarstvu građevinarstva i infrastrukture podsećaju da je Srbija pre mesec dana dobila potvrdu kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva, da je odobren kredit za finansiranje tog projekta.

– Sve nadalje sada su tehničke stvari. Mi ćemo do kraja godine završiti projektno-tehničku dokumentaciju i verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru – navode iz Ministarstva za građevinarstvo.

Oni ističu da će početak radova zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa daje Vlada Srbije, a drugi deo ide iz kredita i navode da je izgradnja Fruškogorskog koridora važna kako bi se nadovezao na deonicu Ruma-Šabac-Loznica.

Više radnih mesta

Stručnjaci ističu da je odlično što će uskoro početi da se gradi ta deonica, kao i što će veliki broj vozila tada zaobilaziti Frušku goru.

– Dobro je što ćemo dobiti ovaj koridor. Tu je saobraćaj frekventan i bitno je da se zbog ekologije izmesti prolazak teretnih vozila preko Fruške gore. Projekat će zaposliti i veliki broj ljudi, a svakako je dobro da se u zemlji grade putevi. Na ovoj saobraćajnici naći će se i tunel dužine 3,5 kilometara, a kod nas ne postoji duži tunel, tako da je i to jedna od karakteristika ovog koridora – ističe Goran Rodić, stručnjak za građevinu.

Ekonomista Milan Kovačević kaže da je Fruškogorski koridor veoma značajan za ovaj deo Srbije jer povezuje tri opštine, ali spaja našu zemlju sa širim okruženjem, pa će puštanje u rad ovog puta olakšati dotok robe.

– Dobro je da se grade putne mreže, ali je veoma značajno i da se vodi računa o ekologiji u okolini Fruške gore. Takođe, kada je finansiranje u pitanju, treba da se postave prioriteti s obzirom da su pregovori o finansijama još u toku, a već imamo zaduženja – kaže on.

Fruškogorski koridor
Trasa: Novi Sad – Ruma
Ključni objekti: tunel od 3,5 km i most od 1,8 km
Vrednost projekta: 606 miliona evra
Izvođač radova: CRBC Kina
Početak radova: tokom 2021.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here