Infrastruktura železnica Srbije je 1. februara, kada je obustavljen železnički saobraćaj između Stare Pazove i Novog Sada zbog izgradnje pruge za velike brzine Beograd – Budimpešta, izmestila kompletan teretni saobraćaj ka Novom Sadu na prugu preko Pančeva, rečeno je danas Tanjugu u tom preduzeću.
– Kompletan teretni železnički saobraćaj između Beograda i Novog Sada organizovan je pomoćnim pravcem Pančevo – Orlovat – Rimski Šančevi – Novi Sad. Takođe, teretni vozovi između juga i severa i prema Banatu, u skladu sa tim izmenama od 1. februara, saobraćaju kroz beogradski tunel “Vračar” – rekao je Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnica Srbije.
On je naglasio da tunel “Vračar” i stanica “Vukov spomenik” u potpunosti mogu da prihvate sav teretni železnički saobraćaj koji prolazi tim pravcem.
– Železnička stanica Vukov spomenik, kao deo “Vračarskog tunela” je na taj način tek sada u punoj saobraćajnoj funkciji, jer je pre više od dve decenije i bila projektovana za transport putničkih, ali i teretnih železničkih kompozicija – naveo je Stanisavljević.
On podseća da kroz železničku stanicu “Vukov spomenik” i “Vračarski tunel” teretne železničke kompozicije saobraćaju još od 1. jula 2018, kada je obustavljen železnički saobraćaj u dotadašnjoj Glavnoj železničkoj stanici Beograd i na obilaznoj pruzi oko Kalemegdana.
– Železnička stanica “Vukov spomenik” predstavlja najsavremeniji i najbezbedniji objekat na teritoriji Infrastruktura železnica Srbije, a saobraćaj u svakom pogledu funkcioniše besprekorno – istakao je Stanisavljević i dodao da tuda svakodnevno prolazi prosečno dvadesetak teretnih vozova.
Od tog broja, prosečno dnevno sedam do osam teretnih železničkih vozova kroz tunel “Vračar” i stanicu Vukov spomenik transportuje opasne materije.
– I dok ostale teretne železničke kompozicije kroz tunel “Vračar” mogu saobraćati tokom čitavog dana, železnički transport opasnih materija prolazi kroz stanicu “Vukov spomenik” i kroz “Vračarski tunel” samo u terminu kada je ova stanica zatvorena za putnički saobraćaj. Sve teretne železničke kompozicije, uključujući i one sa prevozom opasnih materija, pregledaju se pre ulaska u tunel.
Trajno rešenje za transport teretnih železničkih kompozicija i opasnih materija je izgradnja 29 kilometara duge obilaznice Beli Potok – Vinča – Pančevo.