Pričalo se se ove zime i da se događalo da cela jedna kolona automobila ostane bez guma, a oštećeni najčešće nisu znali kome i kako da se obrate u ovakvoj situaciji. Važno je znati da vozači, kada na neobeleženim udarnim rupama oštete vozila imaju prava na odštetu.
NAJLUĐI SEMAFOR U SRBIJI: Vikendom u Bogatiću napravi haos, posebno kad naiđu svatovi
Da bi ste naplatili štetu potrebno je da policija obavi uviđaj i napravi zapisnik o saobraćajnoj nezgodi. Zatim vozač treba da utvrdi ko je odgovoran za deonicu puta na kojoj je do nezgode došlo.
Ako saobraćajna policija ne izađe na teren i ne obavi uviđaj, potrebno je da sami vozači fotografišu oštećenje na kolovozu i na automobilu, naprave što više snimaka iz različitih uglova, kao i da obezbede najmanje dva svedoka nezgode.
Za magistralne, regionalne i auto-puteve nadležno je Javno preduzeće “Putevi Srbije”, dok su za lokalne puteve i ulice nadležne opštine ili gradske uprave. Međutim, opština ili grad mogu nadležnost da prenesu na preduzeće za održavanje puteva, kao što je to, na primer, u prestonici JKP “Beograd put”.
Zahtev za naknadu štete iz delatnosti ovog preduzeća podnose isključivo vlasnici vozila u pisanom obliku, a uz svu relevantnu dokumentaciju prilaže se i fotokopija zapisnika uviđaja MUP-a sa saobraćajne nezgode.
Mnogi možda ne znaju da su i poledica na kolovozu na koju vozač nije upozoren, loša saobraćajna signalizacija, pa čak i naletanje na veću životinju na auto-putu dovoljan razlog za tužbu za nadoknadu štete.
Šta se događa ako na naplatnoj rampi nemate novca da platite putarinu?
I pored toga što je procedura za naplatu štete od putara spora, nekad se čeka i po nekoliko meseci, ipak je na kraju vredna uloženog truda. Primera radi, u 2015. bilo je 230 zahteva za naknadu štete zbog udarnih rupa na kolovozu, ali i trotoaru. “Beograd put” te godine je na ime obeštećenja isplatio ukupno 6,8 miliona dinara.