Naslovna Magazin Auto Nova BMW Serija 4: Deset stvari koje treba da znate

Nova BMW Serija 4: Deset stvari koje treba da znate

PODELI
Foto: nsuzivo

Krenimo od početka. Zapravo od početka samog automobila. Prednjica nove Serije 4 pokrenula je pravu raspravu na internetu. Kontraverzni dizajn nije naišao na pohvale ljubitelja ovog brenda. Iskreno, još je manje naišao na pohvale onih koji nisu skloni modelima bavarskog proizvođača…

Prednja zbrka

Popularni “bubrezi” zaštitni znak BMW-a, sada su veći nego ikada. Toliko su veliki da se prostiru od linije spajanja sa haubom pa sve do samog kraja prednjeg branika. Da stvar bude gora, dodatni lažni usisi samo komplikuju celokupan izgled prednjeg dela “Četvorke”.

Farovi su zadržali elemente rasvete tipične za ovog proizvođača, ali je njihov oblik sada nežniji i znatno drugačiji od oštrih, sportskih linija na koje smo navikli. Na samom kraju tu je i pozicija registarske tablice… Izgleda kao da su je inicijalno zaboravili, pa se neko iz dizajnerskog tima u 5 do 12 setio da ipak mora da postoji prostor namenjen za nju. Samo takav scenario može da objasni zašto se tablica nalazi na sredini “bubrega” narušavajući prirodne linije automobila.

Niži profil u odnosu na Trojku

Nova generacija Serije 4 dobila je važan zadatak. Njena misija je da što manje podseća na Trojku od koje je nastala. Niža, šira i duža od Serije 3, nova Četvorka inspirisana je velikom i luksuznom Serijom 8.

Reč je o svojevrsnom presedanu, kupcima se sada šalje jasna poruka da Serija 4 nije zamena za Seriju 3 kupe ili kabrio, on je jedinka za sebe, zreliji, komforniji i luksuzniji model. Nešto slično je i Audi uradio sa svojim modelom A5, kada ga je dizajnerski (bar u eksterijeru) jasno odvojio od A4 na čijoj osnovi je nastao.

Četvorka je lakša i jača

Pored toga što više ne liči na Seriju 3, sada se ni ne pravi od istih materijala. Hauba, prednja krila i vrata su od aluminijuma, a pojedine tačke su dodatno ojačane usled uštede na masi.

Svi poduhvati rezultirali su time da je Četvorka lakša ali i snažnija, ojačana, što kao pozitivan ishod. Ima bolje ležanje na putu i veću upravljivost.

Oštrije se vozi

Još jedan znak da je ovaj model sazreo i da je spreman da hrabro istupi iz senke Serije 3, jeste osećaj u vožnji.

Vešanje Četvorke je sportski podešeno, vozi se oštrije i preciznije nego ikada. Naročito ako je poredimo sa bratskom limuzinom Serije 3. BMW je uvek posedovao sportski duh, u prilog tome govori i činjenica da će u pojedinim delovima Evrope Četvorka kao deo standardne opreme imati M vešanje. Naravno tu su i vazdušni jastuci kao formula za podjednako dobro iskustvo pri laganoj, udobnoj vožnji i oštrom, agresivnom pristupu pedali gasa i upravljaču.

Snage na pretek: Redni šestak, turbina, hibrid…

Dok ne stigne novi M4, ulogu dečka koji obećava tumačiće M440i xDrive. Uz pomoć hibridnog sistema, ovaj automobil razvija čak 385 KS. Još jedna prednost ovakvog rešenja jeste eliminisanje turbo rupe.

Drugi motori u priči

Možda 40i zvuči moćno na papiru, ali najslađa vožnja se dobija ako vaš izbor bude 430i. U ovoj izvedbi, Četvorka standardno dolazi sa pogonom na zadnjim točkovima, što je čini onim pravim, izvornim BMW-om.

Iako ima četiri cilindra, 430i može da se pohvali sa 258 KS. Za pravu zabavu kupcima preporučujemo da štikliraju opcioni M Sport aktivni diferencijal. Navedena formula je idealna za krivudave puteve u kojima tradicionalno uživaju poklonici BMW-a.

Ako vam budžet ne dozvoljava kupovinu 430i, najbolja alternativa je 420i. Reč je o istom motoru, sa manje snage.

Na radost Balkanaca širom sveta, nova Četvorka dolazi opremljena i sa dizel agregatima. Najslabiji i najpopularniji od njih je 420d, koji sa 190 KS od 0 do 100 stiže za 7.1 sekundu. Naravno 420d može biti uparen i sa xDrive sistemom pogona na sva četiri točka, što ovaj automobil čini nešto težim, ali svakako korisniji ukoliko planirate da ga vozite i u zimskim uslovima.

Sledeće godine stižu i šestaci 430d i najsnažniji dizelaš 440d. Koliko će biti popularni u Srbiji ostaje da vidimo, ali svakako ih očekujemo u državama regiona gde je registracija vozila znatno jeftinija.

Motori novog kupea, na žalost mnogih, dolaze upareni sa osmostepenim automatskim menjačem. Ovaj trend ušao je među sve klase vozila, a manuelni menjači polako ali sigurno postaju vrsta koja izumire.

Cabrio & Gran Coupe

Godine 2021. stiže nam i cabrio verzija. Ovog puta sa platnenim krovom, što je neobična novina u odnosu na prethodnu generaciju, gde je krov bio tvrdog tipa. Možda je opravdanje za ovaj potez nostalgija za ranijim modelima Serije 3 koja je u svojoj cabrio verziji bila opremljena mekim krovom.

Gran Coupe je vrlo uspešna izvedba mnogih modela ovog proizvođača. Iako su mišljenja podeljena, većina će se složiti da ovaj oblik karoserije najbolje leži upravo Četvorci. Kakvo su dizajnersko rešenje pripremili tvorci iz Bavarske, ostaje da vidimo u narednoj godini.

Pominje se i električni i4, koji će biti razvijen na Gran Coupe-u. Naravno očekujemo prepoznatljive i neizostavne plave detalje koji nedvosmisleno govore da je reč o električnom članu porodice BMW.

Stiže i “M”

Ni jedna serija nije kompletna bez najjače “M” verzije. U Četvorku stiže agregat koju smo upoznali u novom X3 M, a reč je o motoru koji razvija 503 KS.

Poznata je i informacija da će ovog puta čak i Gran Coupe obući “M” odelo. Pa predpostavljam da ista sudbina čeka i kabrio. Što su sve lepe vesti…

Benzinci će živeti još dugo

Novina u pristupu bavarskog proizvođača svojim električnim “i” vozilima jeste ta da će budući i4 više nego ikada podsećati na standardnu ponudu ovog brenda. Kako sami ističu i3 je jedinstven automobil koji i danas izgleda moderno, a upravo su na ovom vozilu sami tvorci najviše naučili. Ideja je da i4 bude bliži onome na čega smo već navikli, bez preteranih futurističkih elemenata. Sama činjenica da je baziran na Gran Coupe verziji nove Četvorke, govori da će i4 biti automobil koji treba da dopre do konvencionalnog kupca.

Zapravo, postoji verovanje da će i benzinski i dizel agregati živeti još dugo, te je opravdana namera da jedna platforma bude pogodna za ražličite pogonske tehnologije. Iako mnogi smatraju da će upravo dizel motori biti prvi koji će ući u istoriju, veruje se da će benzinci biti ti koji će duže opstati na tržištu.

Sporna je maska…

Ako je jedan detalj automobila mogao da privuče toliku pažnju, razumljivo je što je to maska nove Četvorke. Sporni “bubrezi” učinili su da prednjica ovog automobila više liči na nekog insekta nego na sportski duh koji poseduje skoro svaki BMW.

Kao dodatni poraz, i i4 će posedovati pomenuti detalj, ali iz BMW-a poručuju da nova maska neće biti karakteristika svih budućih modela. Cilj je bio da se stvori vizuelna razlika između serija, kako bi svaka razvila svoj samostala i prepoznatljiv identitet. Namera je bila ta da se razbije iluzija da su svi modeli isti ili slični u eksterijeru, već da se na prvi pogled jasno zna o kojoj seriji je reč.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here