Naslovna Magazin Auto Novi Kia Sorento će se sama parkirati na uskim parkinzima

Novi Kia Sorento će se sama parkirati na uskim parkinzima

PODELI
Foto: profimedia
>

Kia je objavila da će novi Sorento, koji u Evropu dolazi na jesen, biti opremljen novom funkcijom daljinskog parkiranja (RSPA – Remote Smart Parking Assist).

Sistem s upotrebom dugmeta na pametnom ključu vozačima olakšava pomeranje vozila na uskim parkirnim mestima.
Sorento 4. generacije će biti prvi model Kije u Evropi, koji će nuditi RSPA, što će olakšati parkiranje ovog velikog sportskog terenca na uskim parkirnim mjestima. Tehnologija je osmišljena s ciljem lakšeg izlaženja iz vozila i pristupa vozilu ili kada se vozač i saputnici nađu u situaciji kada neko parkira preblizu njihovom vozilu. RSPA će u Evropi biti raspoloživ kod dizelskih izvedbi, zavisno od tržišta i opreme.

Sistem RSPA omogućava parkiranje vozila na daljinu pomoću pametnog ključa

Sistem deluje tako što vozač i saputnici izlaze iz vozila, dok nakon toga završni deo parkiranja u skladu s datim uputstvima sistem obavlja sam. Sorenta je moguće pomerati i s parkirnog mesta, ako zbog nedostatka prostora nije moguće otvoriti vrata. Vozač može pomoću dugmeta na pametnom ključu usmeriti vozilo u parkirno mesto ili iz njega.

Tehnologija autonomno kontroliše polazak, kočenje i pomeranje upravljačkog obruča s ciljem (is)parkiranja vozila, dok ujedno pomoću ultrasoničnih senzora prati okolinu vozila.

U paketu sa RSPA je i sistem za napredno prepoznavanje pešaka i prepreka

Ako vozilo prepozna eventualnu opasnost od sudara s vozilima u pokretu, biciklistima, ili pešacima sistem automatski koči dok se ne uklone prepreke.

Sorentov novi sistem daljinskog parkiranja biće raspoloživ pored svih ostalih tehnologija asistencije namenjenih sigurnijem parkiranju i koliko je moguće sigurnom izlasku s parkirnog mjesta. Te tehnologije su sistem za sprečavanje sudara kod vožnje unazad (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist Reverse) i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist).

PCA pri brzini do 10 km/h tokom vožnje unazad koristi “rikverc kameru” i ultrasonične senzore za sprečavanje sudara s pešacima ili preprekama iza vozila. RCCA upotrebom radara koji prati vozačeve mrtve uglove, kao i prepoznavanjem vozila koja prilikom vožnje unazad ulaze u putanju Sorenta, omogućava sigurniju vožnju unazad. Oba sistema vozača zvučno upozoravaju, a u slučaju potrebe aktiviraju i kočenje.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here