Naslovna Ekonomija O sud­bi­ni „Fi­ja­ta” u fe­bru­a­ru ili mar­tu

O sud­bi­ni „Fi­ja­ta” u fe­bru­a­ru ili mar­tu

PODELI
Foto: politika.rs

Fa­bri­ka u Kra­gu­jev­cu ve­ro­vat­no ne­će bi­ti uga­še­na, a pre­la­zak na elek­trič­ne auto­mo­bi­le bio bi pun po­go­dak.

Kra­gu­je­vač­ki „Fi­jat” je kra­jem no­vem­bra za­vr­šio pro­iz­vod­nju za ovu go­di­nu, u ko­joj su ima­li oko pe­de­set rad­nih da­na. Za­po­sle­ni će u ha­la­ma bi­ti tek oko 13. ja­nu­a­ra, a u fe­bru­a­ru ili mar­tu od me­nadž­men­ta „Ste­lan­ti­sa”, za­jed­nič­ke kom­pa­ni­je „Fi­ja­ta” i „Pe­žoa”, oče­ku­ju da ču­ju šta pla­ni­ra­ju sa nji­ma, od­no­sno da li će i ka­da će po­kre­nu­ti no­vi mo­del auto­mo­bi­la.

„Fi­jat Kraj­sler auto­mo­bi­li Sr­bi­ja” pao je na osmo me­sto naj­ve­ćih srp­skih iz­vo­zni­ka i u pr­vih de­set me­se­ci ove go­di­ne u sve­tu je pro­dao vo­zi­la u vred­no­sti od 255,7 mi­li­o­na evra, što je za oko 30 mi­li­o­na evra ma­nje ne­go u istom pe­ri­o­du 2020.

Ovo­go­di­šnja pro­iz­vod­nja u „Fi­ja­tu” bi­će naj­ma­nja još od 2012, ka­da je ita­li­jan­ski gi­gant do­šao u Sr­bi­ju. Pre­ma ne­kim pro­ce­na­ma u ovoj kom­pa­ni­ji pro­iz­ve­de­no je iz­me­đu 15.000 i 20.000 auto­mo­bi­la, što je go­to­vo šest pu­ta ma­nje ne­go 2013, ka­da je sa mon­ta­žnih i pro­iz­vod­nih tra­ka si­šlo re­kord­nih 117.000 vo­zi­la.

Pred­sed­nik Sr­bi­je Alek­san­dar Vu­čić ne­dav­no je na­ja­vio da bi usko­ro pre­mi­jer­ka Ana Br­na­bić tre­ba­lo da ob­ja­vi do­bre ve­sti u ve­zi sa po­slo­va­njem „Fi­ja­ta” u Kra­gu­jev­cu, ali ni­je že­leo da iz­no­si de­ta­lje. Re­kao je da je ova fir­ma sma­nji­la pro­iz­vod­nju i da je bi­la na pr­vom me­stu na­ših iz­vo­zni­ka, da je znat­no do­pri­no­si­la BDP-u od 2013. i pr­ve po­lo­vi­ne 2014.

Sa­da se to mno­go pro­me­ni­lo i ’Fi­jat’ je da­le­ko iza naj­zna­čaj­ni­jih in­ve­sti­to­ra. Ima­mo mno­go kom­pa­ni­ja ko­je su va­žni­je od „Fi­ja­ta”, ali ne zna­či da nam je on be­zna­ča­jan”, ka­zao je Vu­čić.

Ovim je, mo­že se u ne­ku ru­ku pro­tu­ma­či­ti, po­ru­čio „Fi­ja­tu” da ne mo­že da uce­nju­je Vla­du Sr­bi­je, ko­ja ima 33 od­sto vla­snič­kog ude­la u kra­gu­je­vač­koj fa­bri­ci.

Ne­dav­no se spe­ku­li­sa­lo da bi no­vi mo­del auto­mo­bi­la mo­gao da bu­de po­kre­nut u dru­goj po­lo­vi­ni sle­de­će go­di­ne. Za to je po­treb­no oko mi­li­jar­du evra i ne­zva­nič­no se go­vo­ri­lo da je na­vod­no vla­di pred­la­ga­no da uče­stvu­je u fi­nan­si­ra­nju. To bi ve­ro­vat­no bio elek­trič­ni auto­mo­bil.

„Fi­jat” je na ni­vou gru­pa­ci­je na­ja­vio da će do kra­ja ove de­ce­ni­je pot­pu­no pre­ći na pro­iz­vod­nju elek­trič­nih vo­zi­la, što zna­či da su kra­gu­je­vač­kom „fi­ja­tu 500-L” od­bro­ja­ni da­ni, jer za če­ti­ri go­di­ne po­či­nju da iz­ba­cu­ju kla­sič­ne auto­mo­bi­le iz pro­iz­vod­nje. „Fi­jat” je pro­šlog pro­le­ća u To­ri­nu po­čeo da pro­iz­vo­di no­vi, pot­pu­no elek­trič­ni auto­mo­bil „fi­jat nju 500” i tom pri­li­kom na­ja­vio po­če­tak nji­ho­ve re­vo­lu­ci­je ka nul­toj emi­si­ji štet­nih ga­so­va.

Ma­da je i Kar­los Ta­va­res, pred­sed­nik „Ste­lan­ti­sa”, na­veo ne­što slič­no. Re­kao je da će od 2025. za sva­ki mo­del auto­mo­bi­la raz­vi­ja­ti i elek­trič­nu va­ri­jan­tu. Na­gla­sio je da se oče­ku­je vi­še „Fi­ja­to­vih” mo­de­la, da rad­na me­sta ni­su ugro­že­na i da ne­će za­tva­ra­ti fa­bri­ke. Što se ti­če kra­gu­je­vač­ke, po­tvr­dio je da ne pla­ni­ra­ju da iz­me­šta­ju pro­iz­vod­nju.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here