Ministarstvo kulture i informisanja i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) pripremili su Priručnik medijske pismenosti za roditelje kojim im daje osnovna znanja o informacionoj pismenosti kao i savete kako da usmere decu da na pravi način koriste informacione tehnologije, saopštili su Ministarstvo kulture i USAID.
Psiholog i jedan od autora Ana Mirković je izjavila da je cilj da priručnik sruši barijere između roditelja i dece koja odrastaju u digitalnom okruženju i da se oni ponovo razumeju.
– Kreirali smo ga tako da na jednostavan i jasan način pomogne roditeljima da započnu komunikaciju sa decom o medijskoj pismenosti, internet nasilju, stereotipima, predrasudama. Takođe i o drugim složenim temama koje se najčešće izbegavaju, a važne su da bi se dete što bolje snašlo u medijskom i digitalnom prostoru koje ga okružuje, rekla je ona.
Izrada priručnika je motivisana time što deca pred ekranom provode mnogo vremena a istraživanja pokazuju da informacije koje tako dobijaju imaju veliki uticaj na njih.
Tako je istraživanje koje je sproveo Centar za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) pokazalo da se 79 odsto mladih u Srbiji informiše preko društvenih mreža te da influenseri utiču na polovinu dece između 12 i 14 godina.
Zato je važno da roditelji brinu ne samo o tome koliko njihova deca provode vremena na mrežama već i da povedu računa o tome kako provode to vreme.
Priručnik je pripremljen u okviru programa Nova pismenost, a u okviru istog programa će za roditelje u narednom periodu biti organizovane obuke i susreti kada će moći da dobiju odgovore na mnoga lična pitanja i nedoumice o odgajanju dece u digitalnom dobu.
Priručnik je dostupan na sajtu novapismenost.rs.