Naslovna Posao Otvorena nova tržišta za naše voće i povrće

Otvorena nova tržišta za naše voće i povrće

Foto: rtv

BERLIN – 

Najveći međunarodni sajam voća i povrća “Fruit logistica” koji se u Berlinu održava od 5. do 7. februara naši izlagači su iskoristili da sklope nove poslovne aranžmane za izvoz voća ali i povrća. Za razliku od prošle godine na ovogodišnjem sajmu su objedinjeni štandovi Srbije (12 izlagača) i Vojvodine (8).

Nova tržišta za jabuke, trešnje, maline, borovnice, papriku…

U organizaciji “Razvojne agencije Vojvodine” nove kupce u Berlinu traže kompanije: “Sweet cherry lady” iz Čeneja, “Vlabons” iz Jaska, “COPA” iz Dobanovaca, “Agro Trust” iz Deča, “Sirmium Fruit” iz Šida i “Carska Bašta” iz Zrenjanina. Na “Fruit logistici” su prisutne i dve zemljoradničke zadruge “Agronom” iz Pivnica i “Krsturska Paprika” iz Ruskog Krstura.

Vladimir Popić iz kompanije “Sweet cherry lady” iz Čeneja gaji trešnje na 20 ha.

Veliko interesovanje je za naše trešnje, al i ostali izlagači na štandu su imali niz sastanaka sa kupcima iz Rusije iz EU. Nudimo i kvalitet i dobru cenu. Već imamo nekoliko ugovorenih sastanaka sa predstavnicima velikih trgovačkih lanaca pa se nadam da ćemo sklopiti dobre poslove.

Naše izlagače su na sajmu “Fruit logistica” posetili i pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Vuk Radojević, njegov kolega zadužen za regionalni razvoj i međuregionalnu saradnju Ognjen Bjelić, kao i savetnik predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića, Goran Lazović.

“Izlagači iz Vojvodine objedinjeno sa kolegama iz Srbije već drugu godinu za redom izlažu na sajmu na kome se sastaju najveći prodavci i kupci na svetu. Trebalo bi napomenuti da AP Vojvodina subvencioniše nastup naših proizvođača i drago mi je da su na ovaj način u prilici da promovišu svoje proizvode i da ih prodaju širom sveta. Dobri rezultati sa sajma iz prošle godine su nas naveli da nastavimo sa tom praksom i ove godine ali planiramo nastup i za narednu godinu. Pored toga što subvencionišemo primarnu proizvodnju neophodno je da našim proizvođačima pomognemo da nastupe na međunarodnim sajmovima kako bi svoje proizvode mogli da ponude i svetskom tržištu”, rekao je na sajmu Vuk Radojević.

Najviše izlagača do sad

Na ovogodišnjem sajmu najviše se diskutovalo o tome kako sprovesti globalnu održivost proizvodnje voća i povrća kroz inovacije. Sa 3.300 izlagača iz 93 zemlje, što je više nego ikad, od kada se sajam održava od 1993., “Fruit logstica” potvrdila je primat najvećeg skupa poslovnih ljudi u svim segmentima proizvodnje voća i povrća.

Zvanični partner ovogodišnjeg sajma je Ekvador. “Naša misija je otvaranje novih tržišta u Evropi”, rekao je na otvaranju sajma Luis Rojas, predsednik “Udruženja malih poljoprivrednih proizvođača” “Santa Rosa”. “Došli smo u Berlin da upoznamo potencijalne kupce koji će kupovinom našeg voća pomoći seoskim gazdinstvima da napreduju.”

Kvalitetan stručni program

Na konferenciji “Smart Horticulture Global”, govoreno je o integrisanom upravljanju štetočinama, robotici i veštačkoj inteligenciji. Inače, izlagači i posetioci bili su vrlo zainteresovani za “Forum proizvodnje”. U “Laboratoriji budućnost” upoznavali su se sa inovativnim proizvodima i konceptima. U “Logističkom čvorištu” govoreno je o problemima koji se tiču distributivnih mreža. Tehnologija sutrašnjice predstavljena je na “Tech Stage”-u.

Inovacije, održivost i odgovornost

Kada je o izazovima u proizvodnji reč u “FRUIT LOGISTICA Trend Report”-u 2020., nazvanom “Napravi pravu stvar (pravilno) (Do The Right Thing (Right))”, naglašava se da sve veći broj kupaca traži održive modele snabdevanja koji nalaze rešenja za probleme poput klimatskih promena, a u izveštaju se navodi da prednost na tržištu stiču oni koji obezbede proizvodnju i distribuciju proizvoda na etičniji i ekološki prihvatljiviji način. Mnogi izlagači u Berlinu pokazali su da su više su nego spremni da iskoriste tu mogućnost.

Ulaganje u ljude i njihov kontinuirani razvoj predstavlja izuzetno važan deo slike o održivosti na sajmu “Fruit logistica” 2020. godine. “Globalna ženska mreža”, na “Career Netvork”-u ženama je ponudila slobodna radna mesta. Obezbeđene su i druge profesionalne mogućnosti za studente, mlade stručnjake i ljude sa iskustvom u ovom sektoru.

Ovogodišnji poboljšani izgled sajma grupisao je razne segmente – npr., u “Hali 8.1”, najnovnije tehnologije u zatvorenom prostoru izlažu vodeće kompanije ovog sektora – BayWa, Edeka, Fresh Del Monte, GlobalGAP, SanLucar i Zespri BaiVa. U “Hali B”, gde su i naši izlagači, posetioci su mogli da se upoznaju sa proizvodima i uslugama iz jugoistočne Evrope i Sredozemlja.

Polovina kompanija iz Kine otkazalo učešće

Na ovogodišnjoj “Fruit logistici” izuzetne mere predostrožnosti su preduzete zbog pojave “korona virusa”. A samo dan pre početka sajma, čak polovina kineskih kompanija otkazalo je učešće.

U svakom slučaju, profesionalni proizvođači voća i povrća, svakako bi trebalo da posete Fruit logisticu. Pre toga je važna i priprema. Tačno bi trebalo da se isplanira šta će se na sajmu posetiti, a poslovni sastanci se ugovaraju i nekoliko meseci pre samog sajma.

IZVORrtv
Prethodna vestTRAGEDIJA U SELU KOD ŠIDA: Starac (76) se ubio aktivirajući ručnu bombu u porodičnoj kući
Sledeća vestOluja odnela deo krova Hale „Pinki”

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here