Naslovna Intervju Petar Samardžić o Turističkom info centru

Petar Samardžić o Turističkom info centru

PODELI
Foto: mojgradsm.rs

SREMSKA MITROVICA – Krajem decembra, tačnije 27-og, Sremska Mitrovica će dobiti savremeni Turistički info centar.

Smešten u centralnom gradskom parku, centar će biti na raspolaganju kako onima koji će u grad na Savi doći kao gosti, tako i onima koji u njemu žive, a žele da se informišu kako o njegovom kulturno-istorijskom nasleđu, tako i o aktuelnim kulturnim sadržajima.

Živimo u vremenu informacija i digitalnih tehnologija, što znači da moramo ići u susret turisti budućnosti. Savremeni turista nije baš previše oduševljen materijalima koji moraju da se iščitavaju, on traži nešto u čemu može da učestvuje od početka. Treba biti privlačan, brz, precizan u prezentaciji, a upravo to je ono što radimo, kaže Samardžić.

Petar Samardžić, zamenik gradonačelnice Sremske Mitrovice, napominje da će ovaj objekat biti jedan od najreprezentativnijih u Srbiji i u potpunosti će pratiti savremena kretanja u oblasti prezentacije turističke ponude.

-Zasavica, Sirmijum i Fruškogorje su tri glavne stvari koje nudimo turistima. Naš cilj je da gostima sve to prezentujemo na jednom mestu. Uz to, u okviru Info centra oformićemo i degustacionu salu u kojoj će gosti našeg grada moći da probaju lokalne specijalitete: vina, sireve, suhomesnate proizvode, med, domaće sokove, sve što kod nas proizvode registrovani proizvođači, kaže u razgovoru za portal mojgradsm.rs, Petar Samardžić.

On napominje da će naročito interesantan biti „virtuelni kutak“ putem kojeg će, na inovativan način, pomoću virtuelnih naočara sa programom za decu i odrasle turisti moći da vide šta je to što Sremska Mitrovica nudi.

Zar nije poenta da se to sve vidi uživo?

Jeste, ali nam ovaj kutak na neki način menja ili bolje rečeno dopunjuje flajer. Turisti će moći za trenutak da uživaju u onome što nudimo, da osete atmosferu, a ne samo da gledaju fotografije i čitaju opise, što je svakako iskorak napred kada govorimo o ponudi. Mislimo da će ih to dodatno zainteresovati da dođu na neke od manifestacija i lokacija koje će im na taj način biti prezentovane.
Uz to, postavićemo i tri interaktivna totema. Jedan će biti odmah ispred Info centra, jedan u Carskoj palati i jedan u okviru SRP „Zasavica“. Na njima će biti interaktivne mape preko kojih će turisti moći da dobiju sve potrebne informacije. To je naročito dobro i korisno za vreme u kojem je Info centar zatvoren. Živimo u vremenu informacija i digitalnih tehnologija, što znači da moramo ići u susret turisti budućnosti. Sa druge strane i kao grad delujemo ozbiljnije ako se odmaknemo od konvencionalnih načina prezentacije sopstvenih ponuda. Savremeni turista nije baš previše oduševljen materijalima koji moraju da se iščitavaju, on traži nešto u čemu može da učestvuje od početka. Treba biti privlačan, brz, precizan u prezentaciji, a upravo to je ono što radimo.

Dakle, ako smo razumeli, već do kraja ove godine dobićemo interaktivnu prezentaciju grada?

-Mislim da to sve neće krenuti baš odmah. U početku će Info centar imati klasičnu funkciju, a dok izađemo iz zime krenućemo sa opremanjem savremenim tehnologijama. Smisao svega što radimo jeste da budemo u toku kako sa načinima prezentacije, tako i sa samom sadržinom, a oslanjanje na savremenu tehnologiju nam omogućava da dopunjavamo programe, materijale.
Mogućnost da se prezentuju imaće i kulturne institucije, pošto ćemo osim kulturnog nasleđa nuditi i manifestacije, ali i redovne sadržaje i programe „Sirmijumarta“, muzeja, pozorišta, galerije… kao i pojedinaca i udruženja koji posluju u okviru „kreativne industrije“. Cilj nam je da privučemo turiste, ali i da našim građanima ukažemo na sve ono što grad ima da ponudi i što se u njemu dešava na polju kulture pre svega, kako bi i sami učestvovali u društvenom životu.

Koliko je uopšte Mitrovica zanimljiva za turiste?

-Svi relevantni podaci govore da smo sve interesantniji i da tome doprinosi sve veće interesovanje koje vlada za Frušku Goru. Međutim, u tom pogledu, imamo dva problema: prvi je nedostatak Info centra i to rešavamo, a drugi je pitanje hotela, što će se, ja verujem, rešiti naredne godine. Još uvek je rano da govorimo o tome previše, ali ono što se može sada reći jeste da nije u pitanju hotel „Sirmijum“.
Trudimo se da koliko god je u našoj mogućnosti stvorimo preduslove za razvoj turizma što je za nas imperativ pošto je tokom proteklih godina grad zaista uznapredovao i postao interesantan. Mi možemo da ponudimo tri odlična dana, jedan u Fruškogorju, drugi u Sirmijumu, u Mitrovici, a treći na Zasavici.
Mislim da tek dolazi vreme u kojem će turizam biti stavka na koju ćemo se ozbiljnije osloniti. Uspeli smo da uredimo grad, na tome se stalno radi, u dobroj meri smo rasterećeni bazičnih problema kao što je nezaposlenost, a sve to stvara odlične predulsove za razvoj turizma i uopšte za rad na razvoju kulture. Stalo nam je da obnavljamo simbole grada, kao što je teren u Sokolskom domu, a konačno su se stekli uslovi da se poradi i na nekadašnjem Ratarskom domu, odnosno Domu Vojske.
Drago mi je što sve više naših sugrađana pokazuje interesovanje za istraživanje prošlosti sopstvenog grada, što samo svedoči o tome da se stara i neugasla ljubav prema sredini u kojoj živimo i radimo ponovo rasplamsala. To je dobro zbog nas samih, jer treba da znamo ko smo i koliko vredimo, a u krajnjem, sve to sutra može biti i deo turističke ponude, što nije nevažno. Mi jesmo grad tradicije i ne vidim zašto tu tradiciju ne bismo prikazali drugima. Tu se ne radi o trgovini sopstvenim nasleđem, već upravo suprotno, o pravu da na njega budemo ponosni i mogućnosti da to jasno izrazimo
, zaključio je Samardžić.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here