Naslovna Magazin Pobedite toplotu! Šta jesti i piti leti?

Pobedite toplotu! Šta jesti i piti leti?

PODELI
Foto: iStock/Zbynek Pospisil

Ove nedelje proučavamo vezu između visokih temperatura i ishrane, i pokazujemo vam ulogu koju varenje igra kada su velike vrućine.

Na kraju krajeva, sve što konzumiramo utiče na to kako podnosimo toplotu. Ovo se podjednako odnosi na naše navike u ishrani tokom pauze za ručak, kao i na našu jutarnju kafu i sva druga pića koja obično pijemo tokom dana i posle posla.

S obzirom da je Republički Hidrometeorološki zavod proglasio crveni meteo-alarm zbog visokih temperatura u Srbiji, uradili smo istraživanje šta je to što bi pomoglo našem telu da se izbori sa vrućinama.

Pijte puno tečnosti!

Najvažnija stvar koju morate redovno raditi kada krenu visoke temperature jeste da pijete dosta tečnosti. I ne samo 1,5 – 2 litre koje se obično preporučuju, pametnije je da konzumirate čak do 3 litre tečnosti u toku dana (osim ako ne postoji poseban medicinski razlog zbog kog ne biste smeli).

Idealno sredstvo za gašenje žeđi je, kao što ste možda pretpostavili, voda!

Ali pošto vaše telo gubi minerale znojenjem tokom vrućih dana, obavezno ubacite napitke koji sadrže minerale, kao što su sokovi od prirodnog voća sa gaziranom vodom, čaj ili supa.

Najbolje je da izbegavate slatka pića i da sami pravite sok od gazirane mineralne vode i limuna/pomorandže ili drugog voća po vašoj želji. Ovakvi napici su zdraviji, a i tačno znate šta ste „smućkali“.

Takođe obratite pažnju na temperaturu pića. Iako hladno piće može biti primamljivo, pohlepno gutanje ledeno hladnih pića zapravo može učiniti da se još više znojite. Zašto?

Hladno piće šalje vašem telu pogrešnu poruku. Hladnoća čini da vaše telo oseća da treba da pojača toplotu, što će neizbežno dovesti do više znojenja.

Pića koja nisu ni previše topla ni previše hladna su odlična za podnošenje letnjih vrućina. Najbolja pića su ona koja su mlaka.

Izbegavajte alkoholna i kofeinska pića

Šta može biti bolje od večeri provedene na balkonu ili dvorištu uz čašu piva/vina ili nekog gaziranog alkoholnog pića? Ipak, na ekstremnoj vrućini, trebalo bi da pazite da ne pijete previše alkohola.

To je zato što alkohol lišava telo tečnosti i minerala – zbog čega ćete se osećati još toplije. Konzumiranje alkohola, posebno na jakom podnevnom suncu, može biti opasno za vašu cirkulaciju.

To se može desiti čak i sa pićima poput kafe ili crnog i zelenog čaja, jer kofein takođe opterećuje našu cirkulaciju tokom letnjih vrućina. Da biste izbegli potpuno odustajanje od kafe, probajte domaću hladnu kafu ili ukusnu ledenu kafu.

Jedite laganu hranu

Ono što jedemo takođe utiče na to kako se osećamo na toplom vremenu. Promena navika u ishrani kada temperature porastu može učiniti vaš svakodnevni život mnogo podnošljivijim.

Najbolja stvar koju možete učiniti po toplom vremenu je nekoliko lakih obroka tokom dana.

U pauzi za ručak izbegavajte hranu bogatu ugljenim hidratima, jer ona može uticati na vaš stomak do kraja popodneva. Na kraju krajeva, zbog vrućine ćete se već osećati dovoljno umorno bez dodavanja problema sa varenjem.

Pogodnije su namirnice poput pomfrita od povrća, salate ili samo svežeg voća kao užine. Posebno se preporučuje voće i povrće sa visokim sadržajem vode, kao što su krastavci, paradajz, tikvice, breskve, jagode, dinje i lubenice.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here