Označavajući početak izgradnje prve deonice „Puta mira”, predsednik Aleksandar Vučić rekao da bi moderna saobraćajnica do Prokuplja trebalo da bude gotova za oko dve i po godine.
Niš-Merošina: Na oko 800 metara od auto-puta Beograd – Niš – jug Srbije, nedaleko od petlje sa koje se sa drumske „žile kucavice” kroz našu zemlju put odvaja za Merošinu i Toplicu, juče su počeli radovi na izgradnji auto-puta E80 Niš–Merdare od 76,3 kilometra. Započeta je gradnja prve deonice od Niša do Pločnika.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je na prigodnoj svečanosti zahvalio na finansijskoj i svakoj drugoj pomoći Evropskoj uniji našoj zemlji i pritom posebno naglasio da bi deonica auto-puta do Prokuplja trebalo da bude gotova za oko dve i po godine.
Za ovaj siromašan kraj veoma je važna izgradnja novog auto-puta jer će se Prokuplje, Kuršumlija, Blace i Žitorađa značajno podići i početi da se razvijaju, rekao je predsednik i dodao da ćemo se tako bolje povezati sa Prištinom i Gračanicom.
– Ovaj početak radova na deonici od Niša do Beloljina u dužini od 32,7 kilometara košta 226 miliona evra, od čega je Srbija za izgradnju samo ove deonice dobila 40 miliona evra bespovratno, odnosno na poklon od Evropske unije. Do Merdara će ceo auto-put koštati oko 650 miliona evra. To je ogroman novac koji ulažemo u deo Nišavskog i najveći deo Topličkog okruga, jer će auto-put imati višestruki značaj, posebno ekonomski i politički za ovaj deo zemlje. Imajući u vidu ukupnu vrednost celog projekta od 650 miliona evra naša zemlja bi mogla da od EU dobije oko 130 miliona, rekao je predsednik Vučić.
Izrazivši zahvalnosti poreskim obveznicima EU na pomoći, predsednik je rekao da mi umemo da poštujemo taj novac koji dobijamo besplatno i istakao da je to od velikog značaja za razvoj Toplice i dela Nišavskog okruga.
– Ceo auto-put od Niša do Merdara biće završen za nekoliko godina, a do Prokuplja očekujemo da bude gotov za dve i po godine. I stizaće se za 45 minuta od Niša do Merdara, a do Prokuplja za 15 ili 16 minuta lagane vožnje kroz prelepe predele Toplice i to najmodernijim auto-putem koji će zameniti magistralne puteve. Mi u Srbiji trenutno gradimo 10 auto-puteva i modernih brzih saobraćajnica, a ovaj auto-put doprineće uspostavljanju bližih odnosa sa Albancima. Ne stidim se da to kažem – mi ćemo morati da gradimo u budućnosti neuporedivo bolje odnose sa Albancima i o tome moramo da razmišljamo i gradimo infrastrukturu za to. Možemo dobiti i imati odlično tržište i u Tirani i Prištini za naše proizvode, a ono što ne proizvodimo moći ćemo da kupujemo jeftinije i smanjujemo troškove naših kompanija, rekao je predsednik Aleksandar Vučić.
Početku radova na izgradnji prve faze i deonice Merošina–Merošina1 prisustvovali su i šef delegacije EU u Srbiji Emanuel Žiofre, ministar građevine Tomislav Momirović, direktori „Koridora Srbije” i „Puteva Srbije”, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, predstavnici opštine Merošina, načelnici svih okruga na jugu centralne Srbije, rukovodstva grada Niša i niških gradskih opština i mnogi drugi.
Odmah po završetku svečanosti radnici i građevinske mašine austrijske kompanije „Štrabag” počeli su sa zemljanim radovima na deonici od petlje Merošina kod Niša do Pločnika u dužini 36,3 kilometra.
Ova deonica je izuzetno kompleksna, jer će imati šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i brojne vijadukte, zbog čega je i podeljena na četiri poddeonice.