Naslovna Posao Počelo pobijenja šipova za novi most na Savi kod Šapca

Počelo pobijenja šipova za novi most na Savi kod Šapca

PODELI
Foto: dnevnik

ŠABAC: Radovi na pobijanju šipova za izgradnju novog mosta preko Save od 1,3 kilometra, za autoput i brzu saobraćajnicu Ruma – Šabac – Loznica počeli su danas, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je najavila da most treba da bude završen krajem 2022. godine.

Pobijanje šipova je počelo kod mesta Mačvaniski Pričinović na obali Save, a ukupno će biti postavljeno 350 šipova.

Mihajlović je istakla da će građani tog dela Srbije dobiti važnu saobraćajnicu ukupne dužine oko 77 kilometara, na potezu Ruma – Šabac – Loznica i najavila da uskoro treba da počne i gradnja Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara.

“Ovih dana idem po svim gradilištima u Srbiji kako bi dala podršku građevinarima koji i dalje rade, uprkos tome što situacija sa epidemijom nije laka u Srbiji, kao i nigde u svetu”, istakla je Mihajlović i zahvalila građevinarima što rade.

Mihajlović je naglasila da je građevinarstvo veoma važno za oporavak srpske ekonomije od posledica epidemije korona virusa.

Mihajlović je naglasila da je građevinarstvo veoma važno za oporavak srpske ekonomije od posledica epidemije korona virusa.

“Građevinari na teritoriji Srbije gde god mogu rade, gradilišta nisu zavorena i pridržavaju se svi maksikmalno mera poritv širenja korona virusa. Moramo da radimo jer pored izazova epidemije, a živećemo još dugo sa tim virusom, moramo da učinimo sve da naša ekonomija radi”.

Mihajlović ističe da je to dodatno veliki izazov, kao i sam virus.

Napominje da je sada u toku građevinska sezona i da mnogo znači kada se rade veliki projekti, za grajdevinsku industriju i privredni oporavak zemlje.

Podseća da su radovi na izgradnji autoputa i brze saobraćajnice Ruma – Šabac – Loznica počeli krajem prošle godidine i ističe da će to biti najbrža saobaćajna veza sa Republikom Srpskom i BiH.

“Važno je da se povežemo sa regionom, ali i da svi delovi Srbije budu jako dobro povezani saobraćajnom infrastrukturom”, rekla je ona.

Kaže da je najzazovniji deo projekta upravo izgradnja mosta na Savi.

Šef projekta Nikola Karadžić iz Koridora Srbije kaže da su počeli radovi za pobijanje šipova sa mačvanske strane i priprema za postavljanje šipova u samoj reci, kao sa sremske strane.

Dodaje da prilazi mosta imaju po 300 i 400 metara i preko same reke da će most biti u dužini od oko 600 metara.

Karadžić ističe da se radovi odvijaju po predviđenoj dinamici i da će biti ukupno pobijeno 350 šipova.

Direktor azerbejdžanske kompanije Azvirt Murat Turkoglu je rekao da je zadovoljstvo raditi u Srbiji i istakao da su mostovi simbol spajanja, prijateljstva i saradnje.

Zahvalio je vladama Srbije i Azerbejdžana što rade na realizaciji sporazuma o Strateškom partnerstvu i posebno na projektima u oblasti infrastrukture.

“Efikasno ćemo uraditi posao, uz poštovanje rokova i primenu najviših standarda”, poručio je Turkoglu i dodao da na projektu radi više od 90 srpskih radnika.

Narodni poslanik Boban Birmančević zahvalio je predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije što su ispunili obećanje i što je počela gradnja autoputa i brze saobraćajnice.

“Više ništa neće biti daleko”, naglasio je Birmančević.

On je zahvalio posebno i ministarki Mihajlović, ističući da je kao ministar bila više u puta u poseti Šapcu nego svi ministri od Drugog svetskog rata zajedno.

Autoput i brza saobraćajnica će doprineti razvoju Šapca i cele Zapadne Srbije.

Novi most preko Save kod Šapca je najvažniji i najzahtevniji objekat na trasi budućeg autoputa i brze saabraćajnice Ruma-Šabac-Loznica.

Novi most preko Save kod Šapca biće dug ukupno 1,3 kilometra (sa tzv. navoznim rampama) i predstavlja jednu od tri deonice ovog projekta.

Ceo projekat Ruma-Šabac-Loznica vredan je 467,5 miliona evra, a ukupna dužina autoputa i brze saobraćajnice je 77 km.

Ovaj put važan je ne samo za ovaj kraj, za blizu 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, koje direktno povezuje.

Ovaj put je i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa BiH i Republikom Srpskom preko graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.

To znači da će pomoći povezivanju dve zemlje u svakom smislu, privrednom, poslovnom, turističkom.

Na auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica (77 km) nadovezaće se Fruškogorski koridor koji ćemo takođe graditi, koji povezuje Novi Sad i Rumu (45,4 km), što će činiti ukupno 122,4 km nove saobraćajnice. Novim koridorom od Beograda do Šapca će se stizati za najviše 40 minuta, a do Loznice za 1 sat i 15 minuta.

Cilj je da do kraja godine počnu radovi i na ostalim deonicama, auto-putu Ruma-Šabac (21 km) i brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica (oko 55 km) kako bi i taj put imali za nešto više od tri godine.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here