Posle dve godine pauze, zbog pandemije korona virusa, stekli su se epidemiološki uslovi za organizovanje učestalijih đačkih ekskurzija i rekreativne nastave.
I zbog toga u ovom periodu Ministarstvo unutrašnjih poslova pojačano kontroliše prevoznike radi zaštite bezbednosti učenika i nastavnika.
– Pravilnikom o načinu organizovanja prevoza dece i nastavnika propisani su uslovi koje moraju da ispune autobusi kojima se vrši prevoz dece, odnosno vozači. Mi kontrolu sprovodimo od 2019. godine kada je Pravilnik stupio na snagu. Kada je reč o autobusima, oni treba da su tehnički ispravni, da poseduju potvrdu o tehničkoj ispravnosti, koja nije starija od 30 dana, da imaju propisanu signalizaciju i propisanu opremu i obeleženi saobraćajnim znakom da se tim autobusom vrši prevoz dece, rekao je za Tanjug major Vladimir Vida, iz Uprave saobraćajne policije MUP-a.
Kada su vozači u pitanju, naveo je Vida, oni pored dokumentacije, moraju da imaju i lekarsko uverenje koje nije starije od godinu dana, obavezan odmor od najmanje 11 sati od otpočinjanja prevoza i da se svaki vozač od strane saobraćajne policije alkotestira.
– Navedenim Pravilnikom je propisano da organizator prevoza mora najkasnije 48 sati pre nego što započne putovanje prijaviti policiji prevoz kako bi se svi organizovali na vreme i izvršili kontrolu. I ukoliko nakon tog roka neko prijavi prevoz, može to biti i roditelj koji uoči da to nije učinjeno, policija će izaći na teren i izvršiti kontrolu, ali će se u tom slučaju utvrditi odgovornost zbog čega organizator to nije prijavio, kazao je Vida.
Prema njegovim rečima, u najvećem broju slučajeva organizator prevoza dece su ili škole ili turističke agencije.
– Prošlog leta smo nažalost imali slučaj kada jedan prevoz iz Novog Sada koji je krenuo ka Tari, nije bio prijavljen i nije bio kontrolisan od strane policije i dogodila se saobraćajna nesreća kod Požege gde je četvoro dece zadobilo povrede. Tada su izvršeni i nadzori u prostorima prevoznika, upućeni su dopisi i Ministarstvu prosvete i Ministvarstvu turizma kako bi se utvrdile odgovornosti i preduzele mere u nadležnosti ministarstva, rekao je Vida.
Kaže da u prethodne dve godine nije bio veliki broj organizovanih prevoza dece zbog epidemiloške situacije.
– Tokom prošle godine u celoj Srbiji negde oko 2.200 autobusa i vozača je kontrolisano od strane saobraćajne policije. U 10 slučajeva su utvrđene neispravnosti, uglavnom zbog nedostatka dokumentacije, ali u tri slučaja su vozači bili pod dejstvom alkohola, ne u velikim vrednostima, ali kada se vrši prevoz dece vrednost alkohola u krvi vrednost mora biti nula, naveo je Vida.