U prisustvu predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića, danas je na gradilištu Fruškogorskog koridora kod Iriga probijena poslednja deonica prve cevi tunela „Iriški venac“, čime je završena jedna od najzahtevnijih faza na izgradnji ove brze saobraćajnice.
Radove su, uz predsednika Vučića, obišli i brojni visoki zvaničnici, među kojima su ambasador Narodne Republike Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, predsednica Pokrajinske vlade Vojvodine Maja Gojković, kao i direktori preduzeća „Koridori Srbije“ i „Putevi Srbije“, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak. Događaju su prisustvovali i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin, predsednik Opštine Ruma Dušan Ljubišić i predsednik Opštine Irig Tihomir Stojaković.

Najduži tunel u Srbiji
Tunel „Iriški venac“, dužine 3,5 kilometara, biće najduži tunel u Srbiji. Deo je brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma, duge ukupno 44,4 kilometara, koja će predstavljati ključnu saobraćajnu vezu između Vojvodine i zapadne Srbije.
Predsednik Vučić prisustvuje danas probijanju desne tunelske cevi u dužini od 1,3 metara, a direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić mu je tokom obilaska radova rekao da će i leva cev biti probijena između 10. i 15. novembra.
Vučić je rekao da će ceo taj deo, osim 12 kilometara, u dužini od 32 kilometra biti završen do kraja sledeće godine.
„A onih 12 kilometara oko Paragova biće završeno 2027“, rekao je Vučić.

Istorijski dan za Srem
Predsednik Opštine Ruma Dušan Ljubišić ocenio je današnji dan kao istorijski za Rumu, Irig i čitav Srem.

– Želim da izrazim duboku zahvalnost predsedniku Vučiću na viziji, upornosti i podršci. Država ravnomerno ulaže u sve delove Srbije, a Fruškogorski koridor je najbolji dokaz toga. Za nas, ovo znači novi privredni zamajac i bolju poziciju na investicionoj mapi Srbije, poručio je Ljubišić.
Sličnu poruku uputio je i predsednik Opštine Irig Tihomir Stojaković, koji je podsetio da se kroz Irig dnevno kreće oko 25.000 vozila, od čega čak 5.000 teretnih.
– Imali smo brojne teške saobraćajne nesreće kroz centar grada. Ovaj koridor će to promeniti. Više od hiljadu građana okupilo se danas u centru Iriga da izrazi zahvalnost predsedniku Vučiću, koji je prisustvovao ovom istorijskom trenutku, izjavio je Stojaković.
Ambiciozan infrastrukturni projekat
Fruškogorski koridor se gradi u četiri deonice i podrazumeva izgradnju čak 46 većih infrastrukturnih objekata. Među njima je i most preko Dunava kod Kovilja, dužine 1,7 kilometara, kao i dva tunela – „Širine“, dužine 350 metara, i „Iriški venac“, koji sa svojih 3,5 kilometara postaje najduži tunel u zemlji.
Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na čas, sa ukupnom širinom kolovoza od 22 metra. Planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica, brojnih potpornih i zvučnih zidova, čime se obezbeđuje bezbedan i efikasan saobraćaj.
Radove izvodi kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation), a celokupan projekat deo je šireg plana razvoja saobraćajne infrastrukture u Srbiji, kojim se, prema rečima zvaničnika, teži ravnomernom razvoju svih krajeva zemlje.


