„RŽD Internešnl“ završila je probijanje prvih 100 metara gornjeg dela železničkog tunela Čortanovci, koji ruska kompanija gradi na deonici Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta. Uskoro će biti pređena još jedna stepenica – drugih sto metara.
Ukupna dužina dve cevi tunela iznosi 2,2 kilometra, radovi se izvode paralelno na četiri tačke — sa severnog i južnog portala uz primenu novoaustrijske metode. Bezbednost radova se omogućuje tehnologijom probijanja tunela pod zaštitnim štitom ili „kišobranom“, kako ga zovu srpski građevinci. Ovaj „kišobran“ predstavlja konstrukciju od metalnih cevi, ispunjenih betonom, što omogućava da se isključe potencijalna lokalna obrušavanja zemljišta prilikom izgradnje.
Za montažu takvog zaštitnog štita specijalno su izrađene 2 bušaće mašine MC Technology MDT 230K, kojima se obezbeđuje bezbedno probijanje sa planskom cikličnošću i minimalnim vremenskim troškovima. Osim bušaćih mašina na objektu radi preko 70 jedinica tunelske i druge građevinske mehanizacije. Bliže se kraju aktivnosti na zaštiti od klizišta, funkcionišu privremeni sistemi za odvod vode.
Radovi na objektu se izvode 24 časa dnevno u svim vremenskim uslovima, u bilo kom godišnjem dobu. Višestepena kontrola u vodu nadzornih organa, akreditovanih laboratorija i nezavisnih konsultanata prati kvalitet i tok radova.
„RŽD Internešnl“ d.o.o. izvodi radove na izgradnji tunela u Čortanovcima i dvokolosečnog vijadukta u plavnom delu Dunava u okviru Aneksa br. 3.1. opšteg Ugovora. Ukupna vrednost ovog aneksa iznosi oko 338 miliona $. Planirano je da se radovi na objektima završe 2021. godine.