Naslovna Život Radite od kuće zbog KORONAVIRUSA? Obratite pažnju na ovih 5 važnih stvari!

Radite od kuće zbog KORONAVIRUSA? Obratite pažnju na ovih 5 važnih stvari!

PODELI
Foto: srbija danas

Kako se povećava broj kompanija koje svoje zaposlene obavezuju da rade od kuće da bi se sprečilo širenje koronavirusa, možda ćete se zapitati kako da ostanete razumni ako vam se ovo dogodi. Panika zbog koronavirusa već je sama po sebi dovoljno stresna, a poslednja stvar o kojoj želite da brinete jeste kako uspostaviti internet poziv sa svojim šefom – i može li se vaš Wi-Fi nositi s time.

Ali na žalost, epidemija koronavirusa ne pokazuje znakove usporavanja, te biste uskoro mogli da se nađete u ovoj situaciji. Rad od kuće zvuči sjajno, ali ponekad je teže tako raditi. Zamislite situacije u kojoj vas članovi porodice ili kućni prijatelji svakih 10 sekundi ometaju ili prekidaju. No, rad od kuće ima svoje prednosti – možete raditi u trenerci ako želite, nema putovanja na posao i ponekad možete da budete koncentrisaniji i efikasniji.

C Net je objavio pet važnih saveta za one koji žele ili moraju da rade od kuće, a istovremeno je važno da ostanu zdravi i produktivni.

Izbegavajte rad iz kreveta

Nije uvek lako slediti ovo pravilo. Zvuči primamljivo, čim otvorite oči, uzmete kafu i odmah počnete da pišete svoj članak. Ali ako započnete posao u krevetu, verovatno ćete zaspati ili će vam biti teško da se razbudite. Umesto toga, ustanite i prvo pospremite krevet, kao i bilo kojeg drugog dana. Izbegavajte nagon za radom u svojoj spavaćoj sobi, osim ako to nije jedina prostorija u kojoj imate privatnost i mir.

Ako morate da radite iz kreveta, učinite sve kako biste stvorili osećaj “odlaska na posao”. To znači da se pre posla presvučete, umijete, popijete kafu – šta god vas razbuđuje, to prvo učinite. Kada počnete s poslom, sedite i izbegavajte rad u svom krevetu ako ste iscrpljeni.

Dobra ideja je da svoju spavaću sobu tretirate kao “sveti” prostor – gde samo spavate ili se opuštate. Jednom kada i ona postane vaša kancelarija, teško ćete izbeći česta razmišljanja o poslu. Pokušajte da radni prostor napravite od neke druge prostorije, čak i ako je to kuhinja. Ako imate veliki stan, možda biste mogli da radite iz rezervne spavaće sobe.

Izbegavajte da radite tamo gde vam se odvlači pažnja

Jedan od ključeva uspešnog rada od kuće je pretvaranje da ste u kancelariji. Biste li prostirali veš, gledali TV ili prali suđe da ste putovali na posao? Ne, naravno. Zato nemojte raditi negde gde ćete pasti u iskušenje da radite još nešto – to znači da ne radite s uključenim televizorom, a ako vas prljavo suđe doziva, ignorišite ga! Odredite svoje prioritete prie nego što započnete posao i uštedite vreme tako što ćete druge aktivnosti ostaviti za kasnije.

Postavite granice s drugim ljudima kod kuće

Rad od kuće s cimerima, prijateljima ili porodicom može da bude pravi izazov. Ako neko dođe i vidi vas za kompjuterom, možda neće registrovati da zapravo radite. To je tačno, pogotovo ako ta osoba nikad ranije nije radila od kuće – pretpostaviće da možete raditi sve što želite.

Važno je svojim ukućanima postaviti granice koje se ne smeju prelaziti. Recite svima koji su prisutni da ćete raditi tokom određenih sati i da vas ne uznemiravaju ako nije hitno. Stavite neki znak na vrata, ako je nužno. Bićete mnogo produktivniji ako sprečite sve što bi moglo da vam odvraća pažnju.

Pravite pauze

I ne, pretraga Instagrama ne smatra se pauzom. Trebalo bi da pravite pauzu svakih 75 do 90 minuta, i to u trajanju od oko 15 minuta. U idealnom slučaju, tokom pauze ne bi trebalo da dolazite u dodir sa mobilnim telefonom ili bilo kojim ekranom i ona bi trebalo da podrazumeva i boravak na svežem vazduhu. Šetajte, igrajte se s kućnim ljubimcem ili razgovarajte s prijateljem. Otkrićete da ste puno produktivniji ako se tokom dana povremeno udaljite od kompjutera i radnog stola.

Izbegavajte potpunu društvenu izolaciju

Rad od kuće može da bude produktivniji kada ste sami, ali rad u samoći ceo dan ima i svoje loše strane. Jedan od najvećih problema kod rada od kuće je nedostatak socijalizacije.

Koliko god rad u nekoj kancelariji punoj ljudi može da bude problematičan zbog čestog ometanja ili buke, imati saradnike s kojima uživate dok radite jeste nešto posebno. Zato, pronađite vremena da se povežete s drugim ljudima, ako je moguće i tokom, a pogotovo posle isteka radnog vremena.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here