U pitanju je prva školovana fotografkinja kod nas, kojoj će biti posvećena nova izlagačka sezona Artgeta prema koncepciji umetničke direktorke Milene Marjanović.
Ime Marije Mare Rosandić možda vam nije naročito poznato, ali od 14. februara u Galeriji Artget dobićete priliku da ga zapamtite.
Marija Mara Rosandić, rođena Bogdanović (Ruma, 1883 ̶ Beograd, 1954), prva je srpska školovana fotografkinja i jedna od prvih školovanih fotografkinja na Balkanu. Rođena je u bogatoj i uglednoj porodici u Rumi. Govorila je nekoliko jezika i imala osnovno muzičko obrazovanje, a obrazovanje iz umetničke fotografije je stekla u Minhenu.
Bila je stručni saradnik prvog srpskog foto-časopisa Fotografski pregled, osnivač prvog foto-kluba kod nas, 1928. godine – Beogradskog foto-kluba – i jedina i prva žena član Upravnog odbora. Osim toga, imala je svoj foto-atelje, najpre u Zagrebu, a zatim je nekoliko promenila i u Beogradu.
Bez obzira na pomenute podatke, njen lik i delo nisu poznati široj javnosti, iako je bila i supruga velikog vajara Tome Rosandića, autora skulpture „Igrali se konji vrani i sa njima div junaci“ (1939), koja se nalazi ispred Narodne skupštine Srbije.
Mara je gotovo sva njegova dela znalački snimila, a fotografski portretisala i beogradsku elitu posle Prvog svetskog rata, u vreme kada su scenom zračili Crnjanski, Vojnović, Krakov, Žanka, kraljevska porodica, kao njihov prijatelj ali i umetnica koju su veoma poštovali.
Izložba u Galeriji Artget doneće mnoga dela iz brojnih muzejskih i privatnih kolekcija u Beogradu i Zagrebu. Predstavljamo vam nekoliko fotografija koje će biti izložene.