Naslovna Vojvodina Sve “pršti” na deonici pruge Stara Pazova – Novi Sad

Sve “pršti” na deonici pruge Stara Pazova – Novi Sad

PODELI
Foto: RŽD internešenel

Ruska kompanija „RŽD internešenel“, kojoj je poverena modernizacija pruge od Stare Pazove do Novog Sada, uveliko gradi tunel u Čortanovcima i vijadukt dug tri kilometra.

Nedavno je počela da rekonstruiše i sam kolosek na toj deonici, na osnovu osnovnog ugovora i Anekasa br. 3.1 i 3.2. Kako saopštavaju iz te kompanije, na otvorenoj pruzi Stara Pazova – Inđija, dugoj sedam kilometara, završena je demontaža kontaktne mreže i nastavlja se demontaža šinskih polja, a započeti su i zemljani radovi.

Na toj deonici, po projektu, biće rekonstruisan sadašnji kolosek, izgrađen drugi, kao i veštački objekti, uključujući jedan pešački pothodnik i dva drumsko-pešačka podvožnjaka u stanici Inđija. Nakon završetka radova na gornjem i donjem stroju koloseka, deonica će biti elektrifikovana i opremljena sistemima za signalizaciju.

Kada su tunel „Čortanovci” i vijadukt u plavnom delu Dunava u pitanju, iz „RŽD internešenela“ napominju da je pobijanje šipova osnovni posao u toj fazi izgradnje. Do sada je postavljeno više od polovine od ukupno 2.500 šipova koji su predviđeni projektom. Ukupna dužina svih šipova iznosiće oko 80 km, što predstavlja više od duple dužine deonice Stara Pazova – Novi Sad.

Foto: RŽD internešenel

Kvalitet građevinskih konstrukcija redovno kontrolišu nezavisni stručnjaci prema više od deset parametara, kako u uslovima proizvodnje, tako i direktno na gradilištu. U neka kontrolna ispitivanja, dodaju u toj ruskoj kompaniji, uključeni su i predstavnici projektanta – Saobraćajnog instituta CIP.

Predsednici „RŽD internešenela“ poručuju da rezultati svih ispitivanja potvrđuju da svaki šip odgovara zahtevanim parametrima i pokazuju visok kvalitet izvođenja radova. Osim toga, nadzorni organi, akreditovane laboratorije i nezavisni konsultanati na više nivoa kontrolišu kompanije koje izvode radove na bušenju.

Završetak čitavog kompleksa radova na deonici planiran je za 2021. godinu. Rezultat realizacije projekta biće povećanje brzine do 200 kilometara na čas, te povećanje kapaciteta i nivoa bezbednosti saobraćaja.

Kako je u razgovoru za „Dnevnik” rekao Mansurbek Sultanov, vrednost projekta za koji je zadužen „RŽD internešenel” je više od 500 miliona američkih dolara. Reč je o potpunoj modernizaciji deonice Stara Pazova – Novi Sad, najkompleksnijem delu pruge Beograd–Budimpešta. Modernizacija ne obuhvata samo rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog koloseka.

Biće izgrađene stanice i stajališta, mostovi, pothodnici i nadvožnjaci, uključujući i dva jedinstvena objekta – tunel i vijadukt „Čortanovci”. Radovi su kompleksni jer se deo deonice nalazi u zoni Nacionalnog parka „Fruška gora”, ali kompanija poseduje sve što je potrebno da se taj projekat uspešno realizuje.

Z. M.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here