Naslovna Srem Fruška gora Usred fruškogorskih brda niču tuneli i vijadukt

Usred fruškogorskih brda niču tuneli i vijadukt

PODELI

Brza pruga na koju Srbija čeka već decenijama i koja je zbog nekih starih, velikih obećanja ušla u antologiju političkih viceva, gradi se na prvoj i najtežoj deonici: Stara Pazova – Novi Sad kod Čortanovaca. Tu je, usred fruškogorskih brda, klizišta i gustih šuma nacionalnog parka, železničko gradilište ogromnih razmera, na kome niču tuneli i vijadukt preko koga će biti položena otvorena pruga. Ona bi trebalo da spoji Beograd i Budimpeštu, preko Novog Sada i Subotice, a omogućila bi vozovima velike brzine. Ipak, mnogi su još oprezni sa upotrebom termina „brze pruge”.

Vojvođanski premijer Igor Mirović, recimo, radije kaže da ćemo prvim vozom, za tri i po ili četiri godine, od Novog Sada do Beograda putovati „najmanje dvostruko kraće, a projektovano je da to bude i brže”.

Gradilište je toliko veliko da se sa jednog njegovog kraja drugi ne vidi golim okom. Prostire se dužinom od četiri kilometra i ima unutrašnje puteve od utabane zemlje kojima se kreću radnici i mašine, počev od dve tunelske cevi na jednom ulazu u gradilište, obe od po 1,1 kilometar, pa dalje prema vijaduktu, koji će se pružati 2,9 kilometara. Vijadukt će nositi 58 stubova, a najviši će imati 28 metara.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here