Mišljenje i sugestija Dušana Minića, vanrednog profesora Beogradskog univerziteta pod naslovom „Fruškogorski koridor” objavljeno u rubrici „Među nama”, 23. jul 2018. Tekst se odnosi na veoma važan put Temišvar – Zrenjanin – Novi Sad – Ruma – Šabac (i dalje), konkretno na deo puta Novi Sad (Petrovaradin) – Irig – Ruma, to jest deonicu koja je od Novog Sada planirana u Fruškoj gori usponom ka Iriškom vencu, tunelom ispod njega i izlazom iz tunela nedaleko od Iriga, na devijaciju uz Irig, koja se uključuje u trasu ka Rumi.
Profesor Minić predlaže varijantu povezivanja Novog Sada sa Rumom kroz Srem. Iznosi svoje argumenate da se takva trasa ponovo razmotri, dok na njoj još nisu započeti građevinski radovi. Svojevremeno su se uzimale u obzir fruškogorske tunelske varijante trase, ali je bila prisutna i varijanta „iza Fruške gore” kroz Srem. Institut za puteve iz Beograda ocenio je veću opštu povoljnost „sremske” varijante, u odnosu na „fruškogorsku”, ista je bila izneta, ali je dalje tokom vremena zapostavljena.
Pored različitih prednosti u građevinskim radovima, prednosti su i u tehničkim, bezbednosnim, saobraćajnim, ekološkim, urbanističkim i ostalim elementima, koji se tome dodaju. Trasa bi započela kod petlje za takozvanu poveznicu na auto-putu Beograd – Novi Sad, nedaleko od Beške (Inđije) i koristila izgrađeni (polu)autoput do „starog puta” Novi Sad – Beograd, a odatle bi bilo potrebno izgraditi put ka Šatrinskom jezeru, koji bi obišavši Šatrince i dalje Male Radince izbijao na put Inđija (St. Pazova) – Ruma, i završavao na obilaznici kod Rume. Na ovoj trasi nedostaje izgrađenih nepunih 15 kilometara što je u današnjim uslovima lak posao, u toku samo jedne građevinske sezone.
Pokazalo se da je izgrađeni most na Dunavu jedna od ključnih tačaka za ovu „sremsku” varijantu, jer prikuplja sav saobraćaj sa severa koji se na njega sliva, a već dalje od mosta, odmah posle petlje Beška, znatan deo toga saobraćaja preneo bi se na izgrađenu „poveznicu”, te izgradnjom (produženjem) nedostajućeg dela puta istih karakteristika, i ta deonica do Rume mogla bi da bude pored svega čak i u sistemu naplate.
Radovi velikih dimenzija otpadaju, ravnim terenom stiže se brzo, Nacionalni park „Fruška gora” se ne remeti, a samo automobilski saobraćaj može se zadržati i preko Fruške gore, kome to odgovara.
Aleksije Pančulidzev, dipl. inž. građ., republički inspektor za javne puteve u penziji