Naslovna Dogadjaj Već se nazire izgled novog mosta

Već se nazire izgled novog mosta

PODELI
Foto: tanjug

Radovi na novom mostu preko Save kod sela Mačvanski Pričinović na budućem auto-putu i brzoj saobraćajnici Ruma-Šabac-Loznica napreduju planiranom dinamikom.

Dvestotinak građevinara uz pomoć dizalica, miksera, mašina za pobijanje šipova, barži i druge mehanizacije svakodnevno na savskoj vodi i u priobalnom delu reke vredno grade stubove budućeg mosta.

Čitava konstrukcija sastoji se iz tri dela, most i pristupni delovi, a biće duga oko 1,5 kilometara. Dužina samog mosta preko Save izmedju poslednjih stubova na suvom na jednoj i drugoj obali biće oko 600 metara, a na tom delu reka je široka više od 300 metara.

Azerbejdžanska komapnija Azvirt koja rukovodi radovima i domaći podizvođači prilično su napredovali na levoj, sremskoj obali u blizini Sremske Mitrovice. Tamo se može izbrojati dvadesetak izgrađenih stubova, a preko nekih od njih su postavljene skele i oplata za izlivanje betonske pristupne konstrukcije desne saobraćajne trake.

Nešto dalje, na obali Save podignut je betonski stub pored koga iskusni zavarivači prave armaturu jednog od šipova koji će nositi stub u vodi. Njihove kolege su na barži udaljenoj pedesetak metara odatle formirale pravougaonu čeličnu oplatu u vodi u koju će biti ulivene tone betona za prvi noseći stub mosta sa sremske strane.

Radnici i mašine na druge dve barže na sredini Save u nadošloj reci pripremaju izgradnju sledećeg stuba.

Radi se vredno i sa druge, mačvanske strane gde je posao startovao nešto kasnije, ali se odvija po predviđenoj dinamici. Iz pravca Šapca su do sada pobijeni gotovo svi šipovi, pa će nakon toga uslediti izlivanje betonskih stubova.

Čitava deonica budućeg auto-puta i brze saobraćajnice od Rume preko Šapca do Loznice biće duga 77 kilometara, a vrednost radova planirana je na 467,5 miliona evra.

Kada bude završena povezivaće Mačvu sa Sremom, a u budućnosti i sa Bačkom, jer će naredne godine početi izgradnja Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume.

Prema planu, deonica od Rume do Šapoca u dužini od 21 kilometra biće izgrađena kao auto-put, dok će 55 kilometara od Šapca do Loznice činiti brza saobraćajnica.

Most preko Save je građevinski najzahtevniji i najskuplji deo budućeg auto-puta kojim će se od Beograda do Šapca stizati za 40 minuta,a do Loznice za nešto više od sat vremena.

Saobraćajnica je od velike važnosti i za razvoj privrede ovog dela Srbije, jer je saobraćajna logistika jedan od ključnih elemenata prilikom donošnja odluka investitora da ulažu u nekoj regiji.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here