Naslovna Magazin Auto Zašto dizelaši ujutru na niskim temperaturama teško “pale”

Zašto dizelaši ujutru na niskim temperaturama teško “pale”

PODELI
Foto: istock

Ako je dizel kristalizovao, automobil ćete ponovo moći da vozite tek kad se ceo sistem za gorivo zagreje i otope se sve parafinske čestice.

Proizvođači pripremaju posebno dizel gorivo za niske temperature. Tako se sprečava kristalizacija, koja može začepiti filtere goriva i naneti veliku štetu.

Da bi se to dogodilo, automobil treba staviti u garažu (ili u neki drugi zatvoreni prostor) na temperaturu koja ja znatno iznad nula stepeni Celzijusa. Ni u kom slučaju nemojte da koristite fen za kosu ili neki sličan aparat sa vrućim vazduhom – pre svega postoji opasnost od požara i oštećenja, a ne možete ni prići svim delovima vozila kroz koje teče gorivo.

Teoretski, “zimsko” dizel gorivo bi trebalo da bez problema funkcioniše do minus 20 stepeni Celzijusa. Nemački auto-klub ADAC testirao je 2013. godine da li je to realno koristeći četiri komercijalno dostupna dizel goriva i izveo obimna ispitivanja na niskim temperaturama.

Rezultat testa je da se vozači dizelaša ne mogu uvek pouzdati u dizel goriva za zimsku upotrebu, prenosi Revijahak.

U svakom slučaju, vozači bi trebalo da na vreme napune rezervoar zimskim dizelom pre početka hladne sezone. Preostala količina letnjeg dizela koja je još u rezervoaru trebalo bi da bude što manja.

Takođe je potrebno da se pridržavaju uputstva proizvođača za održavanje – posebno koliko često treba menjati filter za gorivo.

Vozačima se savetuje i da parkiraju vozilo tamo gde je zaštićeno od hladnoće i vetra (ako je to moguće).

Osim toga:

-Nikada ne mešajte dizel gorivo i benzin. Izuzeti su samo stariji modeli vozila pre 1997. godine – uz posebno odobrenje proizvođača.

-Aditive za poboljšanje protoka koristite samo ako je to odobrio proizvođač.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here