SUBOTICA – Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom (Segedin) odvijaju se predviđenom dinamikom, a prema navodima izvođača radova, završetak ovog posla se može očekivati i ranije nego što je planirano.
Kako je saopštila „Infrastruktura Železnica Srbije“, izgrađen je donji stroj stroj pruge od Horgoša prema Bačkim Vinogradima u dužini od 3,6 kilometara.
U toku su pripremne aktivnosti za polaganje 4,5 kilometara gornjeg stroja od izlaza iz stanice Subotica ka Horgošu, kao i za izgradnja infrastrukturnih objekata: podvožnjaka u Subotici, dva podhodnika (u Paliću i Bačkim Vinogradima) i rekonstrukciju staničnih zgrada u Paliću, Bačkim Vinogradima i Horgošu.
Modernizacija pruge Subotica – Horgoš počela je 18. oktobra u Horgošu, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske Viktora Orbana.
Radove izvodi konzorcijum „Karin Komerc MD“ iz Veternika i „RŽD Internešnl“, kao izvođačima radova, a vrednost posla je oko 10,2 milijarde dinara.
Po završetku modernizacije i rekonstrukcije, ova pruga dužine 26,63 kilometara, biće jedna od najmodernijih elektrificiranih evropskih železničkih deonica, kojom će vozovi saobraćati brzinom do 120 km/sat, a vozom između Horgoša i Segedina će se putovati 35 minuta.
Rok za završetak radova je novembar 2022. godine.
Pruga Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom je neelektrificirana, regionalna i prekogranična pruga, koja povezuje regionalne centre na teritoriji Srbije i Mađarske.
Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 km do Segedina. Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja – Subotica – Segedin.